تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۷۹۱۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حاجتي در نشست تنظيم بازار تاكيدكرد:
جلوگيري از عرضه كالاهاي بي‌كيفيت در خوزستان
معاون برنامه‌ريزي استاندار خوزستان با تاكيد بر جلوگيري از عرضه كالاهاي بي‌كيفيت در بازار، گفت: توزيع كالاهاي بي‌كيفيت به‌ويژه كالاهايي كه توليد استان‌هاي ديگر است، علاوه بر نارضايتي مصرف‌كننده، به توليد كنندگان استان نيز ضربه وارد مي‌كند.

اميد حاجتي در جلسه تنظيم بازار عنوان‌كرد: از واحدهاي نظارتي انتظار مي‌رود كه به شبكه توزيع بيشتر توجه كنند زيرا نظارت در اين بخش بسيار كم است.

وي افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت بايد نظارت بر اصناف استاني را به اتحاديه اصناف واگذار کند. به نظر مي‌رسد انجام اين كار توسط اصناف با سرعت و دقت بيشتري انجام مي‌شود.

معاون برنامه‌ريزي استاندار خوزستان با اشاره به تامين مرغ شب عيد اظهاركرد:​ در جهت تامين مرغ شب عيد بايد از كمبود غيرواقعي آن جلوگيري كنيم، به طوري كه هم جانب توليدكنندگان مرغ گرفته شود و هم در قيمت‌گذاري، مصرف‌كننده لحاظ شود تا در بازار تعادل ايجاد و حداقل نوسان قیمتی را شاهد باشيم.

حاجتي تصريح‌كرد:​ در رابطه با عرضه محصولات مازاد توليدي استان، توليدكنندگان بايد با اتاق بازرگاني تعامل داشته باشند تا مازاد توليد خود را از طريق صادركنندگان در بازارهاي خارجي عرضه كنند.

وي خاطرنشان‌كرد: در تنظيم بازار بايد ابتدا براي پيك‌هاي مصرف مانند ماه مبارك رمضان، عيد نوروز و بازگشايي مدارس برنامه‌ريزي و نيازهاي مصرفي تامين شود. همچنين بايد صدور مجوز صادرات در اين برهه‌هاي زماني كه ميزان مصرف زياد است، محدود شود.

همچنين محمد مشكورزاده، معاون بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي خوزستان در اين جلسه اظهاركرد: ​جوجه‌ريزي در استان روند افزايشی داشته، به گونه‌اي كه از ابتداي سال تاكنون 30 ميليون و 17 هزار قطعه جوجه‌ريزي شده است. در آذرماه نيز اين عدد 3 ميليون و 40 هزار قطعه مي‌باشد. با اين وجود تا پايان سال مشكلي در زمينه تامين مرغ نخواهيم داشت.

وي در خصوص صادرات مرغ مازاد توليد خوزستان بيان‌كرد:​ متاسفانه عليرغم اطلاع‌رساني‌هاي انجام شده تاكنون متقاضي براي صادرات مرغ مازاد نداشتيم.

معاون بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي خوزستان با اشاره به تامين سبوس براي دامداران خاطرنشان‌كرد: تعطيلي كارخانه آرد خوزستان معضلي را براي دامداران ايجاد كرده است زيرا آنان هزينه خريداري سبوس را به حساب كارخانه پرداخت کرده‌اند اما اين كارخانه هم‌اكنون تعطيل شده و پاسخگوي دامداران نيست. كارخانه‌هاي ديگر توليد آرد نيز مانند كارخانه خرمشهر و ايذه سبوس بي‌كيفيت به دامداران مي‌دهند.

از سوي ديگر عباس ملكي‌نيا، مديرعامل شركت پشتيباني امور دام خوزستان در اين جلسه گفت: وضعيت توليد و ذخيره‌سازي ما هم‌اكنون در كشور خيلي خوب است، به طوري كه مرغ به وفور در بازار عرضه مي‌شود. براي تامين نياز شب عيد 1500 تن مرغ در خوزستان ذخيره‌سازي شده است.

هرمز خواجوي، مديرعامل تعاون روستايي خوزستان نيز گفت: شركت تعاون روستايي امسال براي اولين‌بار وارد نشست تنظيم بازار شب عيد شده است. به همين منظور 2500 تن پرتقال از مازندران و 1200 تن سيب از اروميه خريداري و به زودي وارد استان مي‌شود.

وي افزود: براي نگهداري ميوه شب عيد، سردخانه‌هاي ماهشهر، آبادان و شوشتر آماده‌سازي شده است. براي توزيع در اهواز 40 كانكس و چندين چادر در نظر گرفته‌ايم. همچنين 5 بازارچه تعاون روستايي نيز در ايام عيد اقدام به عرضه ميوه مي‌كنند.

مدير تعاون روستايي خوزستان اظهاركرد: قيمت هر كيلوگرم سيب 2700 تومان و هر كيلوگرم پرتقال 2600 تومان از كشاورزان خريداري شده است و با احتساب هزينه‌هاي نگهداري و حمل و نقل قيمت نهايي اين محصولات تعيين خواهد ‌شد.

خواجوي يادآورشد: غرفه‌هاي عرضه ميوه شب عيد از نيمه دوم اسفند در سطح شهر مستقر و اقدام به عرضه ميوه مي‌كنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار