تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۷۹۲۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دولت براي اصلاح قوانين و مقررات بورس چاره​اي بيانديشيد
عضو هيات علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت:​ بازار بورس در كشور ما مشكلات ساختاري دارد که با توجه به اين مشكلات، دولت بايد براي اصلاح قوانين و مقررات موجود در بورس چاره​اي بيانديشيد تا بورس كشور ما زمينه مناسب‌تري را برای رشد، توسعه و پذيرش سرمايه‌هاي جديد داشته باشد.

مسعود خداپناه عنوان‌كرد: يكي از نهادهايي كه براي بازارهاي مالي و پولي تعريف مي‌شود بورس است. بورس در كنار بانك‌ها و ساير نهادهاي مالي ديگر، تامين‌كننده سرمايه شركت‌ها مي‌باشد.

وي افزود: با توجه به سازوكاري كه در بورس وجود دارد هر شركت سرمايه‌گذاري با عرضه سهام خود در بورس قادر به دستيابي به موفقيت نيست. شركت‌هاي بزرگ، سهام بيشتري در بورس دارند به طوري كه بخشی از بورس در انحصار اين شركت‌ها قرار دارد و عملكرد اين شركت‌ها بر شاخص بورس تاثیر زیادی مي‌گذارد.

عضو هيات علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز تصريح‌كرد: بورس بازار سرمايه است و بحث سرمايه‌گذاري و سوددهي در آن خيلي اهميت دارد؛ به اين مفهوم كه عرضه‌كننده علاوه بر اين‌كه به دنبال کسب سود مناسب باشد باید سرمايه خود را در بورس حفظ كند.

بورس ایران معیار خوبی برای نشان‌دادن شرایط اقتصادی نیست

خداپناه بيان‌كرد:​ بورس شاخصی از وضعیت اقتصادي هر كشوري به شمار می‌رود اما بازار بورس كشور ما نماينده و معيار خوبی برای وضعیت اقتصادی کشور به حساب نمی‌آید. نقش بازار بورس در دارايي كشورهاي مختلف 50 درصد است اما متاسفانه اين عدد در كشور ما زير 10 درصد است.

وي خاطرنشان‌كرد: بورس به عنوان بازار سرمايه به شمار مي‌رود و در کوتاه‌مدت کسب سود در بورس حاصل نمی‌شود. بنابراين كساني كه وارد اين بازار مي‌شوند بايد افق بلندمدت داشته باشند.

عضو هيات علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز اظهاركرد: ​ورود به بازار بورس براي هر متقاضي آسان نيست و ورود به آن برای كساني كه تجربه كافي ندارد با دشواري بيشتري همراه است زيرا شركت‌هاي قول اقتصادي در آن سهام‌دار هستند و رقابت با اين شركت‌ها خيلي سخت است.

خداپناه تصريح‌كرد:​ آموزش‌هاي لازم به سرمايه‌گذاران و متقاضيان حضور در بازار بورس بايد از سوی دولت انجام گیرد تا افراد با مبالغ كم و در كوتاه‌مدت وارد اين بازار نشوند. متاسفانه نكات آموزش در بازار بورس رعايت نمي‌شود که این امر بايد به عنوان نكات ساختاري با افق روشن مورد توجه قرار گيرند.

وي بيان‌كرد:​ عكس‌العمل بازار بورس، در مدت زمان كوتاه مشخص نمي‌شود. در واقع بايد چرخه توليد حركت و بازدهي منافع محقق شود. اگر سودي از عرضه سهامي در بورس حاصل نشود، سهام شركت در بازار تغييري نخواهد كرد و بنابراین سرمایه‌گذاران باید به دنبال کسب سود از طریق عرضه سهام خود در بورس باشند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: مسعود خداپناه ، بورس
:
:
:
آخرین اخبار