تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۹۳۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگران سلامت آب شرب و كشاورزي نباشید
پاكسازي كرخه در حال انجام است
مديركل مديريت بحران خوزستان با بیان اين‌كه پاكسازي رودخانه كرخه از آلودگي نفتي در حال انجام است، گفت: 90 درصد آلودگي نفتي از سطح رودخانه پاكسازي و جمع​آوري شده است و جاي نگرانی در زمینه سلامت آب شرب مردم و آب كشاورزي در محدوده كرخه وجود ندارد.

هاشم بالدي اظهار كرد: اين آلودگي در فاصله 30 تا 35 كيلومتري سد كرخه است و اجازه ندادیم كه اين آلودگي به مخزن سد برسد.

وي افزود: بنابر تاكيد معاونت عمراني استانداري؛ لازم است كه نحوه پاكسازي و رفع آلودگي رودخانه از آلودگي به تاييد اداره‌کل محيط زيست استان برسد.

بالدي با توجه به بازديد روز گذشته مسئولان استان از محل آلودگي اظهار كرد: تمام امكانات و تجهيزات براي رفع آلودگي فراهم بود و به ما تعهد داده شد كه هيچ گونه آلودگي باقي نخواهند ماند.

وي عنوان كرد: شكستگي لوله در محل حادثه بر اثر برخورد يك دستگاه لودر به خط انتقال گازوئيل به وقوع پيوسته است و اين موضوع به شركت خط لوله مخابرات نفت برمي​گردد.

مديركل مديريت بحران خوزستان تصريح كرد: انتظار ما اين است كه موضوع حادثه آلودگي نفتي رودخانه كرخه در كارگروه تخصصي نفت مطرح و به صورت جدي پيگيري شود تا مسئولان مربوطه براي اين موضوع تمهيداتي بيانديشند.

وي اظهار كرد: هر چند در پروژه​هاي عمراني و اجرايي خطاهاي انساني و سهل​انگاري​هايي صورت مي​گيرد اما معتقديم نبايد تا حد امكان اجازه وقوع چنين اتفاقاتي داده شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار