تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۷۹۳۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اردوگاه تفريحی – فرهنگی در شهرستان باوی احداث می‌شود
مديركل تبليغات اسلامي خوزستان گفت: با وقف این قطعه زمین از سوی مردم، اردوگاه تفريحي – فرهنگی در شهرستان باوی از سوی این سازمان احداث می شود.

حجت الاسلام محمد حسین بلك پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از واقفان یك زمین در منطقه ویس شهرستان باوی به اداره كل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: اهدا و وقف این زمین كار معروفی است كه با نیتی خداپسندانه از سوی واقفان آن صورت گرفته است. هر چند كه این كار خیر برای خدا انجام شده ولی ما وظیفه خود می دانیم كه آن را آشكار ساخته و مورد تقدیر قرار دهیم تا با نیت های خوب دیگری نیز همراه شود و به نتیجه برسد.

وی افزود: زمانی كه بحث تبدیل شهرستان باوی به صورت شهرستانی مستقل اعلام و این منطقه به لحاظ تقسیمات كشوری از کلانشهر اهواز جدا شد، با توجه به قدمت تاریخی این شهرستان و نیاز فرهنگی آن و با هدف نهادینه كردن مسائل مذهبی در آن منطقه، نیازمندی آن به توجهات فرهنگی بیش از گذشته احساس شد.

مدیركل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار كرد: حضور مردمی خیر در آن منطقه كه در كارهای عام المنفعه پیش قدم هستند، می تواند گامی موثر در توسعه این شهرستان و گسترش كارهای فرهنگی در آن باشد.

حجت الاسلام بلك تصریح كرد: قبل از استقلال یافتن باوی به عنوان یك شهرستان، اقدامات فرهنگی از جمله احداث خانه های عالم و پشتیبانی از مساجد در آن منطقه صورت گرفته است. همچنین یك مجتمع فرهنگی توسط نماینده ولی فقیه در خوزستان در ملاثانی كلنگ زنی شد كه آماده افتتاح است و در حال حاضر نیز پیگیری احداث یك دارالقرآن در منطقه شیبان این شهرستان هم هستیم.

وی ادامه داد: اكنون نیز پس از شهرستان شدن این منطقه و به دنبال گسترش فعالیت های فرهنگی آن، با اهدای زمینی توسط خانواده «وطن ویس» به این سازمان در صدد احداث یك پایگاه اردوگاهی تفریحی – فرهنگی در منطقه ویس هستیم.

مدیركل تبلیغات اسلامی خوزستان در این خصوص توضیح داد: برای احداث این پایگاه دو پیشنهاد مطرح بود. یكی منطقه كوت عبدالله در شهرستان كارون و دیگری ویس در شهرستان باوی كه با پیش قدمی و پیشنهاد اهدای زمین توسط این خانواده واقف به اداره كل تبلیغات اسلامی، امكان تحقق این امر در این منطقه فراهم شد.

حجت الاسلام بلك بیان كرد: در این راستا در جلسه ای پس از دیدن زمین مذكور، توافقات اولیه صورت گرفته كه امیدواریم با نیات خیر واقفان و متولیان این امر، نتایج خوبی نیز حاصل شود زیرا اگر نیت خوب و نیك و برای خدا باشد از شوره زار هم می توان نتیجه مطلوب گرفت.

وی عنوان كرد: تاكنون ده ها زمین از سوی مردم به صورت اهدایی در اختیار فعالیت های فرهنگی قرار گرفته كه اقدامات خوبی هم در آنها انجام شده و یا در انتظار تامین اعتبارات لازم برای ایجاد كاربری هستند.

مدیركل تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح كرد: اعتباری از سوی سازمان تبلیغات برای احداث اردوگاه تفریحی ویس اختصاص داده شده كه در صدد هستیم در اسرع وقت و با همكاری شهرداری منطقه، كار احداث را آغاز كنیم و با توجه به اینكه در فصل خوبی برای كشت هستیم؛ كار را از فضای سبز این اردوگاه شروع خواهیم كرد.

حجت الاسلام بلك در پایان گفت: نیات صادقانه مردم بسیار ارزشمند است و ما خود را موظف می دانیم از معروفات حمایت و آنها را ارزشگذاری كنیم.

در این مراسم كه در محل اداره كل تبلیغات اسلامی خوزستان و با حضور خانواده واقف برگزار شد، صلح نامه ای بین طرفین امضا و از واقفان با اهدا یك جلد قرآن و كمك هزینه سفر به عتبات تجلیل شد.

زمین اهدایی به تبلیغات اسلامی خوزستان توسط خانواده وطن ویس در شهرستان باوی برای احداث اردوگاه تفریحی در این منطقه دارای 2،5 هزار متر معادل 2.5 هكتار مساحت با ارزش بیش از 400 میلیون تومان است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار