تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۹۳۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
يادواره شهداي سه ماه اول دوران دفاع مقدس برگزار شد؛
احمدی مقدم: در فتنه​ها، تشخيص مسير حق ممكن نيست
فرمانده نيروي انتظامي در اولين يادواره شهداي سه ماه اول دوران دفاع مقدس گفت: باید از شهداي بزرگواري كه خط نوراني اباعبدالله الحسين(ع) را تا مرز شهادت پيمودند و با نثار جان خود امنيت، آرامش و پيشرفت را براي مردم به ارمغان آوردند، تجليل و تكريم كرد.

 سردار اسماعيل احمدي​مقدم در اين يادواره كه امروز (17 دی ماه) در ستاد فرماندهي نيروي انتظامي خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار كرد: مهم اين است كه نبايد پيمان​شكني كنيم و عهدي كه با خدا بستيم زير پا بگذرايم. در جبهه دفاع مقدس، دشمن، خاكريزها و جبهه خودي آشكار بود؛ ممكن بود كسي جسارت لازم براي حضور در اين ميدان را نداشته باشد اما تشخيص حق از باطل سخت نبود و اگر كسي روحيه فداكاري داشت، در مسير حق حضور مي​يافت.

وی به جبهه تهاجم فرهنگي اشاره كرد و گفت: در اين جبهه دشمن قابل تشخيص نيست. در فتنه​ها، غبارآلودگي حق و باطل را در هم آميخته و تشخيص مسير حق ممكن نيست اما بايد بدانيم كه رمز موفقيت شهدا در دفاع از اسلام، در پيروي از ولايت بود و امكان گذر از ميدان تهاجم فرهنگي، فتنه​هاي سياسي و توطئه​هاي دشمن نيز با پيروي از ولايت ميسر است.

احمدي​مقدم افزود: ولايت ركن مهمي است كه در ابتداي اسلام پس از رحلت رسول خدا(ص) از آن فاصله گرفته شد، اما خوشبختانه با نهضت امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي آن مكتب احيا شد و مكتب ولايي بار ديگر توانست حكومت از دست رفته امام حسن مجتبي(ع) را بر مسند برگرداند.

وي با بيان اين كه كم​بصيرتي و دنياطلبي مردم موجب فاصله گرفتن از اين حقيقت واضح شده، اظهار كرد: در عصر ما مردم زير چتر ولايت جمع شده و با تمسك به اين ركن مهم توانسته​اند سربلند خارج شوند كه اگر ولايت نبود جان دادن هم معني نداشت.

فرمانده ناجا گفت: جهت اصلي و جبهه حق و باطل را اتصال به رشته ولايت الله مشخص مي​كند و اين رمز موفقيت مردم عصر ما بوده است چرا كه آنها از تاريخ عبرت گرفته و هم به شناخت ولايت و هم به روحيه شجاعت و فداكاري دست يافته​اند.

احمدي​مقدم افزود: وعده دنياگرايان همان گونه كه قران تعبير مي​كند، مانند سراب است و دنياطلبان سراب مي‌بينند. اين در حالي است كه آب واقعي فقط در مسير ولايت الله يافت مي​شود. دنياطلبان اگر به ناني هم برسند، مدتش كوتاه و ننگ آن ماندني است. لذا بي​بصيرتي موجب مي​شود حتی كساني كه آمده​اند جان خود را فدا كنند، به صف تكفيري‌ها پيوسته و جانشان را در راه مكتبی خلاف از دست مي​دهند. البته تنها داشتن روحيه فداكاري، شجاعت و جانبازي كافي نيست، بلكه تشخيص جهت، مسير و هدف در اين زمينه بسيار حائز اهميت است.

وي افزود: در هفته وحدت گفتمان بزرگان مذاهب الهي مي​تواند اين فتنه بزرگ را كه دست دشمنان در آن كاملا آشكار است، از بین ببرند و از تفرقه​ها فاصله بگيرند. دشمنان امروز آشكارا از اين جبهه حمايت مي​كنند و دشمن آشكار جهان اسلام يعني صهيونيسم از آنها حمايت مالي و پشتيباني مي​كنند و صفوف مسلمانان را به هم مي​ريزند. بسيار روشن است كه بصيرت واقعي در سايه ولايت امكان​پذير است و اگر دنبال نجات هستيم راهي جز تمسك به ولايت و مسير اهل بيت(ع) نداريم.

فرمانده ناجا با اشاره به شهادت سردار سيدحميد تقوي​فر از حاميان حرم امام عسكري(ع) عنوان كرد: نيروي انتظامي هم افتخار داشت در دوران دفاع مقدس جزو اولين​ها باشد و زماني كه در سال نخست جنگ، خرمشهر دچار فتنه شد تنها جايي كه به تصرف در نيامد شهرباني بود كه جانانه دفاع كرد. در آغاز جنگ در آبادان نيز عوامل نيروي انتظامي در همه خطوط جبهه با دشمن بعثي درگير شد و در مجموع در دوران دفاع مقدس، بيش از 500 شهيد به انقلاب تقديم كرده است.

احمدي​مقدم به حضور نمادين استكبار در عراق اشاره كرد و گفت: آن زمان كه شكست داعش در عراق آغاز شد آنها يك حضور نمادين پيدا كرده و راهبردي را به عنوان مهار داعش و نه نابودي آن را در پيش گرفتند. اين درحالي است كه نيات پليد آنها در منطقه آشكار شده است. امروز تلاش آنها اين است كه فتنه را در منطقه نگه دارند تا به كشورهاي خودشان سرايت نكند.

وي در پايان به نقش تاثيرگذار اقتدار ايران در منطقه به عنوان تكيه​گاهي براي ايجاد ثبات اشاره كرد و افزود: مسئولان كشورهاي همسايه و منطقه خاورميانه به صراحت اعلام كردند كه ايران تكيه​گاه محكم براي ثبات منطقه است همچنين خنثي كننده فتنه​ها و توطئه​هاي بزرگ دشمنان در منطقه به شمار مي​رود كه به بركت نظام ولايي، مكتب اسلام، مكتب عاشورا، و مكتب اباعبدالله الحسين(ع)، ايران از يك نظام اسلامي و اقتدار برخوردار است.

در اين يادواره همچنين سردار محمدرضا اسحاقي، فرمانده انتظامي خوزستان اظهار کرد: در آغاز جنگ تحميلي به ويژه ماه​هاي نخست شروع جنگ در سال 59، مردم و نيروهاي مدافع انقلاب در روزهايی سخت و در نهايت غربت به سر مي​بردند چرا كه كمتر كسي از اوضاع اطلاع كامل داشت.

وي افزود: نيروهاي انقلابي كه در آن زمان درگير توطئه​هاي دشمنان و رژيم پهلوي در مرزها و در مواجهه با ناامني و بمب​گذاري​ها و كشتن مردم به سر مي​بردند، حتي صدايشان به مركز نمي​رسيد و در نهايت مظلوميت مقاومت مي​كردند تا اين كه حماسه بزرگ دفاع مقدس به وقوع پيوست و كميته شهربانی و ژاندارمري در آن دوران در حوزه​هاي مختلف جانفشاني كرد و امروز نيز افتخار مي​كنيم كه از بيش از 500 شهيد نيروي انتظامي، 63 شهيد عضو مجموعه نيروي انتظامي خوزستان هستند.

در پايان نخستين يادواره شهداي سه ماهه اول دوران دفاع مقدس، از خانواده چهار شهيدي كه امسال به شهات رسيدند از جمله؛ سردار تقوي​فر، ستوان يكم محسن بيگدلي، سرباز وظيفه رحيم حزباوي و سرباز وظيفه وليد جم​پور، تجليل شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار