تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۷۹۴۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعریض‌وبهسازی جاده حادثه‌خیز سردشت دزفول در دستورکار
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: تعریض و بهسازی جاده حادثه خیز سردشت دزفول در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

عباس پاپی زاده روز پنجشنبه افزود: در نشست با علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور مشکل جاده های پاشنه زاگرس بررسی و محرومیت ناشی از نبود جاده ایمن در بخش سردشت دزفول تشریح شد.

وی افزود: در این نشست مصوب گردید 10 کیلومتر ابتدایی جاده دزفول به سمت سردشت امسال به مناقصه گذاشته شود و با مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی تعریض و بهسازی این جاده آغاز شود.

پاپی زاده اظهار کرد: در این نشست همچنین مشکل جاده کنار گذر غربی دزفول به سمت اندیمشک مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این پروژه نیز امسال اجرایی شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی مسایل و مشکلات جاده های شهرستان دزفول ، در خصوص بخش باقی مانده از آزاد راه تهران ، بندر امام گفت: طبق گفته معاون وزیر راه و شهرسازی بخش باقی مانده از آزاد راه مذکور در محدوده اهواز تا شمال خوزستان در مرحله مطالعه و بررسی بوده و تاکنون مسیری برای آن در نظر گرفته نشده است.

بخشدار سردشت نیز از جاده دزفول ، سردشت به عنوان حادثه خیز ترین جاده استان خوزستان نام برد و گفت: این جاده کوهستانی به طول 40 کیلومتر با پیچ های خطرناک و عرض کم حادثه خیز بوده و در تمام ایام سال به ویژه تعطیلات نوروز شاهد حوادث خونبار رانندگی است.

حسنعلی علیدوست نبود جاده ایمن را عامل محرومیت بخش سردشت دزفول دانست و افزود: بیشترین نقاط حادثه خیز این جاده در 25 کیلومتر انتهایی این جاده به سمت سردشت می باشد که دارای عرض کم با پیچ های خطرناک است.

وی اظهار داشت: همه ساله در فصل بارندگی بر اثر ریزش کوه در گردنه نخودکار ارتباط بخش سردشت با شهر دزفول قطع می شود.

بخشدار سردشت خواستار بهسازی این جاده از محل گردنه نخودکار به سمت سردشت شد و افزود: در صورتیکه این بخش از جاده سردشت تعریض و بهسازی شود شاهد کاهش سوانح رانندگی در این جاده خواهیم بود.

علیدوست نقاط حادثه خیز جاده کوهستانی سردشت را در 25 کیلومتر انتهایی این جاده از گردنه نخودکار تا شهر سالند بیان کرد و خواستار ایمن سازی آن در گام نخست شد.

بخش کوهستانی سردشت در شمال دزفول با 24 هزار نفر جمعیت از جاذبه های گردشگری استان خوزستان بوده که در ایام نوروز پذیرای خیل گردشگران از شهرهای مختلف کشور می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار