تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۷۹۴۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درآمد عمومی گمرکات خوزستان 49درصد افزایش یافت
ناظر گمرکات خوزستان از افزایش 49درصد درآمد عمومی گمرکات استان در 9 ماه منتهی به آذرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

محمدرضا جعفری روز پنجشنبه افزود: در این مدت درآمد گمرکات خوزستان14هزار و 124میلیارد ریال بوده که بیشتر این درآمد از محل وصول حقوق گمرکی بندر امام خمینی(ره) به دست آمده است.

وی گفت: در 9 ماه نخست امسال 12میلیون و 236هزار تن به ارزش پنج میلیارد و 128میلیون دلار از گمرکات خوزستان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 48درصد و از نظر ارزشی 62درصد افزایش داشته است.

جعفری ، محصولات شیمیایی، پلی اتیلن، سیمان، سایر محصولات پتروشیمی، روغن و گریس، آهن آلات و فولاد و مصالح ساختمانی، بنزن و انواع آن را به همراه کالاهای صنعتی به عنوان بیشترین حجم کالاهای صادراتی از گمرکات خوزستان در این مدت اعلام کرد.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه افزود: در این مدت همچنین 13میلیون و 125هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی به ارزش شش میلیارد و 725میلیون دلار از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور شده که در مقایسه بامدت مشابه پارسال از نظر وزنی 45درصد و از لحاظ ارزشی 12درصد افزایش نشان می دهد.

وی عمده واردات کالا از گمرکات خوزستان را از کشورهای چین، امارات متحده عربی ، برزیل، آرژانتین، هندوستان ، ترکیه، مجارستان، ایتالیا و فرانسه اعلام کرد و گفت:عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان را ذرت، روغن خوراکی، آهن آلات، گندم، شکر، لوازم صنعتی برقی ، لاستیک و جو برشمرد.

به گفته جعفری ، در 9 ماه نخست سال جاری رتبه گمرکات استان خوزستان از نظر وزن واردات کالا اول و از نظر ارزش آن در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

وی افزود: رتبه صادرات خوزستان از نظر وزنی در رتبه دوم و از لحاظ ارزش صادرات در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

خرمشهر ، بندر امام خمینی (ره) ، آبادان ، هندیجان و اهواز از واحدهای مهم گمرکی استان خوزستان به شمار می رود.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: گمرکات خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار