تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۷۹۴۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین خبرداد؛
انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه امیرالمؤمنین و مؤسسه آموزش عالی حضرت رقیه سوریه
دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) و مؤسسه آموزش عالی حضرت رقیه(س) سوریه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

حجت الاسلام پیمان علی نژاد، قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) از امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) به ریاست آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری و مؤسسه آموزش عالی حضرت رقیه(س) به ریاست حجت الاسلام سید عبدالله نظام خبر داد.

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با بیان این که تفاهم نامه یاد شده در جریان سفر حضرت آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان به کشور سوریه انجام شد، گفت: بر اساس این تفاهم نامه، دو طرف پذیرفتند که در تبادل معلومات در زمینه های آموزش دانشگاهی، مباحث علمی و تبادل تحقیقات و نشریات علمی همکاری داشته باشند.

وی افزود: همچنین تبادل کادر آموزشی با هدف تبادل معلومات و تجربه های مشترک بین دو طرف در تخصص های گوناگون امکان ورود دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی به کتابخانه های کاغذی و الکترونیکی و استفاده از آنها، برنامه ریزی دو طرف جهت آشنایی با مؤلفان، اساتید و دانشجویان با تخصص های نزدیک بهم با هدف ارتقای روش های علمی و شیوه های تدریس از دیگر مفاد این تفاهم نامه آموزشی بود.

حجت الاسلام علی نژاد افزود: از دیگر تفاهم های انجام شده بین این دو مرکز علمی و آموزشی می توان به ارائه آموزش های مستمر و آموزش تخصصی برای کارکنان و دانشجویان مقاطع عالی، برنامه ریزی دو طرف جهت انجام پروژه های علمی مشترک و شرکت هر طرف در همایش های علمی و کارگاه های آموزشی که طرف دیگر برگزار می کند و همکاری دو دانشگاه جهت آموزش تعدادی از دانشجویان در ترم های تابستانه دانشگاه های دیگر اشاره کرد.

گفتنی است، در این آیین محمدرضا شیبانی، سفیر ایران در سوریه نیز حضور داشت که در سخنانی انعقاد این تفاهم نامه را برکتی برای شیعیان سوریه دانست.
:
:
:
آخرین اخبار