تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۹۵۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فروش شير مدارس پيگرد قانوني دارد
معاون توسعه​مديريت و پشتيباني اداره كل آموزش و پرورش خوزستان گفت: شيرهاي توزيع شده در مدارس مخصوص دانش​آموزان است. فروش شير توليدي ويژه مدارس پيگرد قانوني داشته و متخلفان جريمه مي​شوند.

سيروس خدادادي اظهاركرد:​ در حال حاضر توزيع رايگان شير 3 تا 5 نوبت در هفته، در تمام مدارس استان صورت​ مي​گيرد كه از ابتداي سال تحصيلي تا كنون 10 ميليون پاكت شير رايگان در مدارس خوزستان توزيع شده است.

وي با اشاره به اين​كه شير توزيع​شده در مدارس خوزستان مناسب با شرايط آب​و هوايي استان تهيه شده است، عنوان​كرد:​ با توجه به گرمسير بودن استان بايد شيري كه در مدارس استان توزيع​ مي​شود با مدت ماندگاري بسيار زياد تهيه شود تا به دليل گرم بودن هوا امكان فاسد شدن شير وجود نداشته باشد.

خدادادي با اشاره​ به اين​كه شير مدارس پيش از توزيع، در آزمايشگاه​هاي وزارت بهداشت و درمان به لحاظ صحت بهداشتي و سلامتي بررسي مي​شود، تصريح​كرد: ​اين شير در پاكت​هاي 200 گرمي و با 2.5 درصد چربي تحت شرايط استريل تهيه مي​شود.

معاون توسعه​مديريت و پشتيباني آموزش‌وپرورش خوزستان يادآورشد: ​شهروندان و اوليا در صورت مشاهده فروش شير ويژه مدارس می‌توانند به بازرسي اداره آموزش‌وپرورش منطقه خود اطلاع دهند. آموزش‌وپرورش نيز در صورت دريافت گزارش​هايي درباره فروش غيرقانوني شير مدارس حتما پيگيري​هاي لازم را در مبارزه با فروش اين شيرها انجام خواهد​ داد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار