تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۹۶۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بالدی:
سد كرخه از آلودگی گازوئيل كاملا پاكسازی شده است
مديرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از پاكسازی كامل سدكرخه از آلودگی گازوئيل که در هفته قبل اتفاق افتاد، خبر داد.

هاشم بالدی اظهار كرد: سد كرخه از وجود آلودگی گازوئیل تا روز گذشته كاملا پاكسازی گردید. البته بارندگی روز گذشته باعث سرازیر شدن موادی كه در خاك نفوذ كرده بودند به سمت رودخانه زال شد. اما خوشبختانه تمام این آلودگی ها جمع آوری شده است.

وی افزود: در حال حاضر مكاتبات لازم با محیط زیست خوزستان انجام شده و فقط منتظر نماینده محیط زیست هستیم تا پاكسازی را به تائید برساند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح كرد: پس از تائید محیط زیست استان خوزستان، نسبت به برگزاری جلسه شورای هماهنگی بحران اقدام كرده و دستورالعملی را برای شركت های نفتی به منظور مقابله با این اتفاقات تنظیم و ابلاغ می كنیم.

بالدی در ارتباط با مضرات این آلودگی گفت: خوشبختانه چون آلودگی به دریاچه نرسیده و به تبع آن مصرف هم نشده است تقریبا آسیب جدی وارد نشده است.

وی عنوان كرد: آب به دلیل ماهیتی كه دارد معمولا در جریان بوده و نور آفتاب به آن می تابد بنابراین خیلی از آلودگی هایش از بین می رود. البته میزان آلودگی آب ها معمولا توسط محیط زیست به ما اعلام می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پایان گفت: بلافاصله پس از آلودگی سد كرخه دستور ممنوعیت برداشت ماهی اعلام شد. این ممنوعیت تا زمان تائید پاكسازی توسط محیط زیست ادامه پیدا می كند. متاسفانه صیادان از كسب و كار افتاده و پرنده های مهاجر و ماهیان هم باید كاملا احصا شوند.

هفته قبل معاون عمرانی استانداری خوزستان پیش از این در خصوص حادثه نشت گازوئیل به رودخانه کرخه به خبرنگار مهر گفته بود: متاسفانه با سهل انگاری پیمانکار خطوط لوله و مخابرات شرکت نفت و حادثه ای که در شمال خوزستان و همچنین بخشی از استان لرستان به وجود آمد میزان ۵۰ هزار لیتر گازوئیل به رود خانه کرخه وارد شد و نگرانی هایی را برای ما به وجود آورد.

احمد سیاحی افزود: هماهنگی هایی با معاونت عمرانی استانداری لرستان انجام دادیم و خوشبختانه تا حد مطلوبی از پیشروی آلودگی جلوگیری کردیم. بیشترین نگرانی ما رسیدن آلودگی به مخزن سد کرخه بود که مستقیما با اراضی کشاورزی زیادی در اتباط است بود و ما سعی در جلوگیری از گسترش آلودگی کرده ایم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار