تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۷۹۶۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
گروه‌های فعال در حوزه گردشگری تخصصی‌تر عمل کنند
استاندار خوزستان در جمع برخی از فعالان عرصه گردشگری خوزستان، نسبت به توسعه صنعت توریسم تاکید کرد و گفت: انجمن و گروه‌های فعال گردشگری و درمجموع بخش خصوصی فعال دراین عرصه، طرح و برنامه عملیاتی بدهند؛ ما هم به عنوان نماینده دولت از آن‌ها حمایت همه‌جانبه می‌کنیم.

عبدالحسن مقتدایی در این نشست که در محل سالن جلسات استاندار برگزارشد، اظهارکرد: انجمن‌ها، موسسات و گروه‌های فعال در حوزه گردشگری باید تخصصی‌تر عمل کنند و با تدبیر، اقدام به تولید و محتوا کنند.

استاندار خوزستان یادآور شد: اگر این گروه‌ها توانمندی خودشان را ثابت کنند، ما حاضریم مکان‌های تاریخی و طبیعی را برای بهره‌برداری در اختیار آنان بگذاریم. من بر نقش تک تک حاضرین تاکید دارم لذا برند به وجود بیاورید.

وی افزود: فکر اگر سطحی باشد تاثیری نخواهد داشت. لذا شما را به انجام کارهای ماندگار ترغیب می کنم. گردشگری انواع و اقسام دارد که باید به صورت جامع بر روی آنان مطالعه شود. مجموعه مشکلاتی که مطرح شد همه قابل رفع هستند به شرطی که همراه با نظم و برنامه‌ریزی باشد.

مقتدایی اظهارداشت: تعطیلی پنج شنبه‌ها برای این نبود که مردم در خانه بنشینند؛ باید با برنامه‌ریزی‌های موثر، آن‌ها را ترغیب به سفر کنید. شما طرح و برنامه عملیاتی بدهید ما اعتبار می دهیم. همین فرصتی که طی دو ماه برای بازدید از گل نرگس وجود دارد باید تبدیل به شرایطی شود تا روزانه تورهای متعددی برای بخش‌های مختلف جامعه برگزار شود. انتظار من این است که در انجام کارها هم‌افزایی داشته باشید.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع گردشگری و تاثیری که در توسعه خوزستان دارد این چهارمین نشست رسمی با موضوع گردشگری طی چهارماه گذشته است. چرا که مجموعه مدیریت استان که به موضوع گردشگری می‌پردازد به دنبال انجام کارهای مقطعی نیست و به‌صورت متمرکز فعالیت می‌کند.

در این نشست همچنین امید حاجتی معاون برنامه‌ریزی استاندارخوزستان اظهارکرد: تاکنون جلسات متمرکزی در حوزه گردشگری برپا شده است و برنامه های خوبی در این خصوص در حال پیگیری است.

وی افزود: ما باید بزرگتر از اندازه‌ خوزستان فکر و برنامه ریزی کنیم. خوزستان ویژگی‌های بارزی دارد که در کمتر استانی شما این ویژگی ها را می‌بینید. موقعیت جغرافیایی خوزستان در خاورمیانه می‌تواند این استان را به مقصد گردشگری طبیعی تبدیل کند.

وی یادآور شد: خوزستان نیازمند معرفی بیشتر است لذا باید از ظرفیت رسانه استفاده کرد. باید تورهای مجازی برگزار کرد؛ در حوزه های اقامتی یک سری پروژه‌ها وجود دارد که سرانجام رساندن آن‌ها می‌تواند خوزستان را در مسیر دیگری از توسعه قرار دهد. به طور مثال می توان مجوز سرویس آپارتمان ارائه داد.

حاجتی سپس به اهمیت و جایگاه صنایع دستی پرداخت و گفت: حوزه صنایع دستی 2 ویژگی بارز دارد. اول این‌که ارزش افزوده در صنایع دستی بالا است؛ همچنین اشتغال‌زایی بسیاری به واسطه دستی بودن آن به وجود می‌آید. همچنین خلا بزرگ دیگر استان در صنایع دستی عدم معرفی این محصولات است.

در این جلسه پیش ازسخنان استاندار خوزستان، قاسمی مشاور استاندار در حوزه گردشگری، حیدری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، نمایندگانی از تشکل‌های مردم نهاد دوستدار میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، آژانس‌داران و هتل‌داران به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.
:
:
:
آخرین اخبار