تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۷۹۷۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انعقاد تفاهم‌نامه توسعه همکاری میان اداره‌کل‌های ورزش و آموزش و پرورش خوزستان
در نخستین نشست مشترک اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های متقابل بین این دو اداره‌کل منعقد شد.

این مراسم با محوریت استعدادیابی، نخبه‌یابی و برگزاری المپیاد، روز گذشته (یکشنبه) با حضور کیانی‌زاده مدیرکل ورزش و جوانان، تقی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان و محمود معزی، معاون تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان در اهواز برگزار شد.

در این مراسم تفاهم‌نامه توسعه همکاری متقابل بین اداره‌کل های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش خوزستان منعقد شد.

در این مراسم مظفر علیشائی، معاون اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در ارایه توضیحاتی در خصوص این تفاهم نامه، گفت: در گذشته همکاری هایی بین این دو دستگاه وجود داشته است که به صورت پراکنده اجرا شده اند ولی خوشبختانه با دیدگاه هایی که دو مدیرکل این دو اداره کل استان دارند، به معاونت های این دو ارگان ابلاغ شد تا نشست هایی با یکدیگر داشته باشند تا به یک سند راهبردی برسند و امکانات نیز تکمیل شوند تا در نهایت به یکپارچگی و وحدت رویه دست پیدا کنیم. خوشبختانه با نشست هایی که با معزی و همکاران وی داشتیم به یک سند قابل اجرا در سطح استان رسیدیم.

وی بیان کرد: در کشورهای توسعه‌یافته دنیا، آموزش و پرورش و باشگاه ها متولی ورزش جامعه هستند و آن ها استعدادها را کشف می‌کنند و پرورش می دهند. مدارس با در اختیار داشتن وقت دانش آموز و تعداد نیروی انسانی میلیونی در سنین پایه، فرصت مناسبی را برای شناسایی قهرمانان دارند.

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان افزود: در بیشتر کشورهای دنیا دانش آموزان به عنوان مهره های ورزشی و قهرمانان آینده دیده می شوند تا جایی که در توصیه دورنمای آینده ورزش خود می گویند قهرمانان المپیکی و جهان دانش آموزان پشت میز نشسته مدارس هستند. در دیدگاه دیگر نیز کشورهایی که رشد اقتصادی بالای 11 درصد دارند بر این اعتقادند که نباید کار موازی انجام شود.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش سنگ زیر بنای ساخت جامعه در تمام حوزه ها، همواره مورد توجه دولت ها است و در خصوص ضرورت ایجاد تعاملی سازنده میان آموزش و پرورش و تربیت بدنی باید گفت هر گاه این تعامل حتی میان یک هیات ورزشی و آموزش و پرورش برقرار شده، بازده و نتیجه مثبت آن را دیده ایم. باتوجه به سن دانش آموزان کار پایه ای و اصول استعدادیابی باید از مقاطع ابتدایی و راهنمایی شروع شود و این امر اهمیت و حساسیت تعامل میان تربیت بدنی و آموزش و پرورش را دوچندان می کند و برای پیشرفت ورزش، این دو بخش لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

علیشائی گفت: در حال حاضر موازی کاری ها و ناهماهنگی مانع به ثمر رسیدن تلاش های صورت گرفته شده است و حتی در برخی مواقع تربیت بدنی و آموزش و پرورش برخلاف هم حرکت می کنند که لطمات فراوانی به ورزش پایه وارد کرده است که می توان با گسترش و ایجاد تعامل میان این دو ارگان، بخش گسترده ای از مشکلات بخش ورزش را برطرف و موجبات پویایی و نشاط هر چه بیشتر این قشر عظیم را فراهم کرد.

وی درباره اهداف این طرح، عنوان کرد: ایجاد تحرک، پویایی و نشاط در بین جامعه دانش آموزی و اولیای آن ها، شناخت، کشف، جذب و شکوفایی افراد با استعداد جهت شرکت در برنامه های ورزشی، پرورش افراد مستعد در کانون های ورزشی و راه‌اندازی کانون های متعدد ورزشی در رشته های مختلف، کمک به توسعه بیشتر فعالیت های ورزشی در غنی سازی اوقات فراغت، ایجاد زمینه مناسب جهت تقویت ورزش پرورشی و قهرمانی به ویژه در سنین پایه، کمک به تعمیم و گسترش جلب مشارکت آحاد دانش آموزان در ورزش های همگانی، ارتقا سطح علمی و آموزشی داوران، مربیان و معلمان تربیت بدنی، پشتوانه سازی تیم های قهرمانی و حرفه ای استان، همسوسازی فعالیت های ورزشی دو ارگان در سنین پایه، برگزاری مسابقات ورزشی به صورت مشترک و بهره‌برداری از امکانات و تجهیزات طرفین جهت برگزاری هر چه بهتر فعالیت های ورزشی، اهداف این طرح به شمار می روند.

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در پایان آموزش، استعدادیابی و نخبه یابی را محورهای این تفاهم نامه دانست.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار