تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۷۹۷۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اخطار فرماندار مسجد سلیمان به کارخانه سیمان این شهرستان
فرماندار مسجد سلیمان ضمن اخطار به کارخانه سیمان این شهرستان گفت: در صورت رفع نشدن مشکلات زیست محیطی این کارخانه ،با مدیران این شرکت برخورد و از ادامه فعالیت ها جلوگیری می شود.

علیرضا گوروئی دوشنبه گفت: دوده ناشی از فعالیت های این کارخانه در شهر گلگیر از توابع شهرستان مسجدسلیمان مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده ،که اخطارهای داده شده به این کارخانه برای رفع مشکلات تاکنون موثر نبوده است.

وی گفت: در جلسات گذشته تذکراتی مبنی بر رفع مشکلات زیست محیطی این کارخانه داده شده و مقرر شد که فیلترهایی برای رفع این آلایندگی ها نصب شود.

فرماندار مسجدسلیمان افزود: نصب و فعالیت این فیلترها باید به تایید محیط زیست استان برسد که تاکنون فعالیت های این کارخانه به تایید محیط زیست استان نرسیده و این فیلترها نصب نشده است.

گوروئی بیان کرد: فرمانداری مسجد سلیمان به جد دنبال مشکل آلاینده های این کارخانه است زیرا شکایات بسیاری از سوی مردم شهر گلگیر نسبت به فعالیت های این کارخانه در منطقه شده است .

وی اظهار کرد: در هفته آینده آخرین جلسه با مدیران کارخانه سیمان مسجد سلیمان برگزار می شود و در صورتی که فعالیت مانند قبل ادامه داشته باشد برابر قوانین برخورد می شود .

فرماندار مسجدسلیمان گفت: تاکنون گزارشی از وقوع بیماری های تنفسی بر اثر فعالیت های این کارخانه در منطقه گلگیر ارسال نشده اما دوده ناشی از فعالیت ها مشکلاتی را در منطقه به وجود آورده که باید این مشکلات حل شود.

کارخانه سیمان کارون واقع در 50 کیلومتری مسجدسلیمان، از حدود 14 سال پیش در منطقه فعالیت می کند و شهر گلگیر از توابع مسجدسلیمان نیز در محدود فعالیت این کارخانه قرار دارد.

به گفته بهروز نجاتی رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان آلودگی ناشی از فعالیت این کارخانه بر سلامت مردم منطقه، جنگل و پوشش گیاهی و حیات وحش منطقه آسماری و هم چنین اراضی کشاورزی پیرامون محدوده کارخانه، تاثیر منفی گذاشته است.

در سال های گذشته، مهلت هایی مبنی بر رفع آلودگی ها به عوامل این کارخانه داده شده اما اقدامات انجام شده از سوی کارخانه مورد تایید محیط زیست استان نبوده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار