تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۷۹۷۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق برفگیر خوزستان
مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان آخرين وضعيت اجراي عمليات امداد و نجات در برف و كولاك در مناطق شمالي استان را تشريح كرد.

دكتر علي خدادادي اظهار كرد: در عمليات امداد و نجات در منطقه برف​گير تاراز، تاکنون 80 خودروي گرفتار در برف و كولاك توسط نيروهاي امدادي هلال احمر رهاسازی و 193 نفر در پایگاه امداد و نجات کوهستانی تاراز اسكان داده شده‌اند.

وي ادامه داد: در اين امدادرساني، سه تیم عملیاتی با 12 امدادگر، نجاتگر و پرسنل، همچنين يك دستگاه آمبولانس، خودروی پشتیبانی، يك دستگاه خودروی سبک نجات به منطقه اعزام شدند.

مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان افزود: همچنين در باغملک 12 روستا از جمله روستاهاي امام​زاده عبدالله، تنگ چریل، سردوراب و بهاره، گرفتار برف و كولاك شدند كه در عمليات امدادرساني سه خودرو رهاسازي شدند و 12 سرنش این خودروها در امام​زاده عبدالله اسكان داده شدند.

خدادادي گفت: براي امدادرساني به اين روستاها و در راه ماندگان در مسير اين روستاها، دو تیم عملیاتی متشکل از 8 نفر امدادگر و نجاتگر و پرسنل به همراه يك دستگاه آمبولانس و يك خودروی پشتیبانی در منطقه مستقر شدند.

وي همچنين به رهاسازي 12 خودروي گرفتار در برف و كولاك در دهدز اشاره كرد و گفت: در اين عمليات با استقرار سه تیم عملیاتی متشکل از 12 نفر امدادگر و نجاتگر و پرسنل و يك دستگاه آمبولانس، خودروی پشتیبانی و خودروی سبک نجات، امدادرساني انجام و 4 هزار و 512 نفر از سرنشينان در يايگاه امداد و نجات دهدز اسكان داده شدند. همچنين نيروهاي امدادي در مستقر در اين منطقه جان 2 نفر مجروح در اثر حمله خرس در روستاي خان انور را نيز نجات دادند.

مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان اظهاركرد: افرادي كه در پايگاه‌هاي امدادي هلال احمر اسكان داده مي شوند، اقلام زیستی، گرمایشی، غذایی و بهداشتی دريافت مي كنند و تا بهتر شدن وضعيت جوي و بازگشايي راه ها در پايگاه ها مستقر خواهد بود.
:
:
:
آخرین اخبار