تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۷۹۷۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز بهداشت رامهرمز خبر داد:
اجرای طرح مکمل‌یاری ویتامین دی و آهن در رامهرمز
رئیس مرکز بهداشت رامهرمز از اجرای طرح مکمل یاری ویتامین دی و آهن در این شهرستان خبر داد.

عطاالله شیرالی ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان اظهار داشت: در بخش بهداشت، برنامه‌های جدیدی با همکاری سازمان‌ها و ادارات در حال اجراست که اجرای این طرح‌ها تاثیر بسیار مثبتی را در سلامت جامعه در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: طرح مکمل‌یاری آهن با آموزش‌های مربوطه و طرح مکمل‌یاری ویتامین دی در حال اجراست و امیدواریم که با اجرای این‌گونه طرح‌ها به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رامهرمز تصریح کرد: از دیگر اقدامات این مرکز آموزش کتاب سلامت در مدارس و طرح بسیج ملی کاهش مصرف نمک و اجرای سند ملی سلامت سالمندان است.

این مسئول افزود: با توجه به شیوع کم خونی در جامعه متاسفانه 37 درصد دانش‌آموزان، 35 درصد زنان غیر باردار، 18 درصد مردان و بیش از 50 درصد زنان باردار جامعه کنونی ما گرفتار کم خونی هستند.

شیرالی گفت: به منظور کنترل کم خونی در بین آحاد مردم استراتژی خاصی را دنبال می‌کنیم که غنی‌سازی آرد با اسیدفولیک و آهن و مکمل‌یاری در مدارس دخترانه راهنمایی و دبیرستان از آن جمله است.

وی گفت: 78 درصد زنان باردار و 77 درصد نوجوانان در جامعه ما دچار کمبود ویتامین دی هستند که عوارضی از جمله پوکی استخون به ویژه در زنان باردار و بیماری‌هایی از جمله دیابت نوع دو و انواع سرطان‌ها را به دنبال خواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز ضمن تشریح استراتژی مبارزه با کمبود ویتامین دی در جامعه گفت: قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، غنی‌سازی شیر و آرد،  مکمل‌یاری با مگادوز 50 هزار واحدی ویتامین دی به صورت ماهیانه به مدت 9 ماه در سال تحصیلی در مدارس و آموزش کتاب سلامت در دو مقطع دبستان و اول متوسطه از عمده برنامه‌های در حال اجراست.
مرجع / فـارس
برچسب ها: رامهرمز
:
:
:
آخرین اخبار