تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۷۹۷۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وقتی بدیهی‌ترین انتظار مردم شوشتر، آسفالت است
معابر پر از چاله و ناهموار شهر شوشتر بسیاری از شهروندان را در ترافیک و تردد در این شهر کلافه کرده و بسیاری از نارضایتی مردم در حوزه شهری به این بخش اختصاص دارد که به این منظور مشکل را در دست بررسی قرار داده‌ایم.

اصلی‌ترین مشکلی که از سوی مردم هر شهری بیش از همه‌چیز بر روی زبان‌ها می‌چرخد وضعیت آسفالت معابر است، چاله‌هایی که گاه و بی‌گاه جلوی خودروها می‌آید و خاطرات ناخوشایندی را به اذهان درج می‌کند؛ ولی در این حوزه اصلی‌ترین متولی شهرداری است.

وضعیت نابسامان اقتصادی شهرداری‌ها از سویی و مشکلات متعدد در حوزه شهری و تاثیرگذاری نوسانات قیمت ارز بر بازار خریدهای شهرداری‌ها همه مشکلاتی است که گریبان شهرداری‌ها را برای ارائه خدمات شایسته در بخش‌های مختلف به‌ویژه آسفالت معابر گرفته است.

* مشکل قیمت قیر

شهردار شوشتر در این زمینه می‌گوید: اصلی‌ترین مشکل شهرداری‌ها در ارائه خدمات به شهروندان در این حوزه مشکل قیمت قیر است که برای شهرداری‌ها به‌صورت ناعادلانه‌ای محاسبه می‌شود.

قاسم آرش تاکید می‌کند: شهرداری‌ها در سراسر جهان به مراکز ارائه ‌دهنده خدمات به مردم معروف هستند ولی در ایران برای دریافت لوازم مورد نیاز برای ارائه خدمات باید در بازار آزاد حاضر شوند و اجناس خود را در بورس خریداری کنند که این مسئله برای شهرداری‌ها مشکل‌آفرین است.

وی می‌افزاید: شهرداری‌ها برای رفع مشکلات خود چاره‌ای جز دریافت عوارض ندارند و از سویی دیگر کمک‌های دولت به شهرداری‌ها سال‌به‌سال محدودتر و کمتر می‌شود و این خود برای شهرداری‌ها آسیب آفرین است.

شهردار شوشتر می‌گوید: درخواست شهرداری‌ها از دولت حمایت در بخش ارائه خدمات است، حتی‌الامکان قیر که اصلی‌ترین ماده برای تولید آسفالت است به‌صورت یارانه‌ای به شهرداری‌ها عرضه شود تا بتوان در این بخش قدری موفق‌تر ظاهر شد.

مشکل تأمین قیر از سوی بسیاری از مسئولان در این زمینه مطرح‌ شده، ولی تاکنون راه بجایی نبرده و مشخص است که در این حوزه قرار نیست حمایت خاصی انجام شود، پس شهرداری‌ها بدون چشم‌داشتی به این مجرای حمایتی باید برای آینده شهرهای خود برنامه‌ریزی کنند.

* مشکل کارخانه آسفالت‌های شهرداری برطرف شد

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر نیز می‌گوید: اصلی‌ترین مشکلی که برای تولید آسفالت در شهر شوشتر وجود دارد کارخانه‌های آسفالت شهرداری است که شورای اسلامی شهر در این زمینه فعالیت زیادی در یک سال گذشته انجام داده است.

غلام سلطانیان می‌افزاید: کارخانه بزرگ 160 تنی تولید آسفالت شهرداری شوشتر تعمیر شده و پس از سال‌ها بار دیگر به چرخه تولید آسفالت بازگشته است.

این مسئول تاکید می‌کند: با راه‌اندازی این کارخانه شورای اسلامی شهر شوشتر با شهرداری نامه‌نگاری کرده که دیگر شهرداری برای اجرای پروژه‌های شهرداری اجازه خرید آسفالت ندارد و باید از تولیدات آسفالت کارخانه خود استفاده کند.

وی خاطرنشان می‌کند: شهرداری شوشتر باید در بخش آسفالت معابر در سطح شهر شوشتر تحولی ایجاد کند و در این زمینه همه لوازم مورد نیاز فراهم‌ شده و باید همتی کرد و چرخ تولید آسفالت و فعالیت در این زمینه را سریع‌تر چرخاند.

سلطانیان ابراز امیدواری می‌کند که پیش از پایان سال 93 در این زمینه در سطح شهر شوشتر فعالیت‌های خوبی انجام شود تا رضایتمندی مردم افزایش یابد.

* خرید قیر برای آسفالت معابر شوشتر

رئیس گروه عمران شورای اسلامی شهر شوشتر نیز اظهار می‌دارد: برای آغاز پروژه‌های آسفالت شهرداری شوشتر سه تانکر قیر خریداری‌ شده و در روزهای آینده به شوشتر می‌رسند.

حسین پنبه‌دانه‌پور تاکید می‌کند: اصلی‌ترین مشکل در حال حاضر تأمین قیر مورد نیاز برای آغاز تولید آسفالت و فعالیت پروژه‌هاست و در این زمینه از همه توان خود برای تأمین قیر استفاده می‌کنیم.

وی می‌افزاید: شهر شوشتر از نظر آسفالت معابر دارای مشکلات زیادی است و نیاز است تا در این بخش اقداماتی اساسی انجام شود تا بتوان به بهبود شرایط امیدوار بود.

این مسئول با اشاره به مشکلات شهر شوشتر در حوزه آسفالت معابر می‌گوید: برای رفع مشکلات در این خوزه اولویت‌بندی انجام‌شده است که باید طبق این اولویت‌بندی در سطح شهر پروژه‌های آسفالت آغاز شوند.

پنبه‌دانه‌پور خاطرنشان می‌کند: با تولید آسفالت از سوی شهرداری شوشتر تا حد زیادی قیمت تمام‌ شده آسفالت کاهش می‌یابند و این مسئله باعث می‌شود تا بتوان خدمات‌رسانی بیشتری به مردم شوشتر را در دستور کار قرارداد.

بررسی‌ها و وعده‌های مسئولان در سطح شهر شوشتر نشان از وضعیت امیدوارکننده در بخش آسفالت معابر دارد و امید است که این وعده‌ها تحقق یابد زیرا اصلی‌ترین انتظار مردم وضعیت معابر تردد در سطح شهر شوشتر است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار