تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۷۹۸۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حج و زیارت خوزستان خواستار شد:
ساخت زائرسرا در شلمچه و اتصال خط ریلی خرمشهر به عراق
مدیرکل حج و زیارت خوزستان، فراهم ساختن زیرساخت‌هایی همچون اتصال خط ریلی خرمشهر به عراق و احداث زائرسرا در مرز شلمچه را دارای نقش موثری در سهولت تردد زوار اربعین دانست.

ناصر حویزاوی عصر امروز در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد اربعین در شلمچه، که در سالن جلسات فرمانداری خرمشهر تشکیل شد، اظهار کرد: از اربعین سال گذشته تا اربعین امسال بسیاری از مشکلات برطرف شده که با توجه به ماموریت‌هایی که وزارت کشور به سازمان حج و زیارت محول کرده امیدواریم بتوانیم انتقادات و پیشنهادات را دریافت کرده و از امکانات و تجهیزات مورد نیاز مطلع شویم.

وی رویدادهای پیش آمده در مرز شلمچه طی روزهای اربعین را یادآور شد و گفت: نگاه ما بر این بود تا تمام موانع برداشته شود و با تمام مشکلاتی که وجود داشت، ما هر آنچه دیدیم جز زیبایی نبود و تمام این زیبایی‌ها ناشی از کارهای مردم بوده است.

مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان خاطرنشان کرد: در طول مدت اربعین در قرارگاه‌ها ساماندهی مردم را انجام ندادیم بلکه خود سامان یافتیم و اینک می‌توانیم ادعا کنیم بخشی از عمر خود را خصوصا در خرمشهر و در شلمچه که قطعه‌ای از بهشت است، صرف خدا کرده‌ایم.

حویزاوی فراهم‌سازی برخی زیرساخت‌ها را عاملی مهم برای پیشبرد بهتر امور در مرز شلمچه برای سال‌های آینده دانست و از تلاش های صورت گرفته در این راستا خبر داد.

وی در ادامه عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از استان و کشور امیدواریم ساخت هتل و زائرسرایی در مرز شلمچه و فراهم‌سازی برخی امکانات نظیر اتصال خط ریلی و بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت دریایی و قانونمند شدن بحث روادید را در سال آینده شاهد باشیم.

حویزاوی با بیان اینکه اتصال خط ریلی بصره برای استفاده بهتر از گذرگاه‌های ریلی می‌تواند منشاء خیر و برکتی برای آبادانی خرمشهر باشد، افزود: متصل شدن خط ریلی خرمشهر به عراق و در مراحل بعدی به کشور سوریه و کشورهای حوزه خلیج فارس همراه با منطقه آزاد شدن این شهر، می‌تواند نقشی به‌سزا در آبادانی شهر و پیشرفت‌های چشمگیر در امر تردد زوار به عتبات از مرز شلمچه داشته باشد.

لزوم رفع مشکلات زائران اربعین سال آینده در مرز شلمچه

امام جمعه خرمشهر بر لزوم رفع مشکلات زائران در مرز شلمچه و خرمشهر برای اربعین سال آینده تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در مراسم تجلیل از دست اندرکاران ستاد اربعین در شلمچه، که عصر امروز در سالن جلسات فرمانداری خرمشهر تشکیل شد، اظهار کرد: بر ما واجب است از زحمات و خدمات ارزشمند صورت گرفته در ایام اربعین چه در سال جاری و چه در سال‌های گذشته که در راستای فراهم سازی بستر لازم برای تردد زوار بوده است، تشکر کنیم.

وی، احداث پایانه در دو سوی مرز شلمچه را امری کمک کننده در راستای کمک به سهولت تردد در ایام اربعین دانست و بیان کرد: در هر آنجا که صدایم به گوش می‌رسید بحث احداث دو پایانه با مشخصات تعیین شده در دو سوی مرز را مطرح کرده‌ام.

امام جمعه خرمشهر، احداث زائرسرا را یکی از الزامات برای ساماندهی زوار در سال‌های آینده دانست و عنوان کرد: بحث دیگر، بحث زائرسرا و هتل در مرز و همچنین در شهر است که به دنبال این هستیم تا این اتفاق رخ داده و سال آینده شاهد وجود زائرسرا برای ساماندهی زائران باشیم.

وی، از انجام برنامه ریزی برای اربعین سال آینده خبر داد و گفت: برنامه ریزی‌های مختلفی در راستای ساماندهی زائران در مرز انجام شده و وجود گیت‌های مختلف در در دو سوی مرز و اتخاذ تدابیری برای بحث روادید و روان سازی تردد نیز در این برنامه‌ها گنجانده شده است.
موسوی در پایان از زحمات تمام دست اندرکاران برگزاری مراسم اربعین در مرز شلمچه به ویژه فرماندار خرمشهر تقدیر کرد.

شلمچه هماهنگ‌ترین قرارگاه و گذرگاه در اربعین امسال بود

فرمانده قرارگاه اربعین شلمچه، مرز شلمچه را هماهنگ‌ترین قرارگاه و گذرگاه در اربعین سال جاری دانست.

سردار محمود معین‌پور در مراسم تجلیل از دست اندرکاران ستاد اربعین در شلمچه اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته و مشکلات پیش‌آمده در آن سال‌ها،سپاه نیز در کنار سازمان حج و زیارت ورود کرد.

وی ادامه داد: فرماندهی قرارگاه ویژه اربعین به سردار فضلی واگذار و مقرر شد که تمام ظرفیت‌های راهیان‌نور در این رابطه به کار گرفته‌شود.

فرمانده قرارگاه اربعین شلمچه، بااشاره به تعیین سه گذرگاه شلمچه، چزابه و مهران برای گذر زائران در سال جاری، خاطر نشان کرد: طی بازدید‌های به عمل آمده در مراحل ابتدایی کار، مشخص شد که دو مرز مهران و چزابه از لحاظ آمادگی عقب بوده و در شلمچه به نسبت این دو مرز کار‌ها بسیار جلو‌تر است و شاهد پیش‌روی خوب کار‌ها در این مرز بودیم.

*رسانه‌ها باید بهتر عمل می‌کردند

معین‌پور در ادامه رسانه‌ها را به دلیل کاستی در انعکاس جنبه‌های مختلف و زیبای این حرکت مورد انتقاد قرار داد و عنوان کرد: در مدت 20 روز تا یک ماه اربعین، زیبایی‌های بسیاری خلق شد که می‌توانست به زیبایی به تصویر کشیده شود و اما در کمال تاسف شاهد بودیم آنقدر که به مسائل آن سوی مرز پرداخته شد به مسائل و اتفاقات درون کشور پرداخته نشده بود.

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان به بحث خدمات مطلوب ارائه شده در مرز شلمچه پرداخت و اظهار کرد: در مرز شلمچه حتی یک زائر نبوده که گرسنه یا تشنه بماند و یا در برگشت هیچ زائری مسافتی را پیاده طی نکرد که این از نکات ویژه مرز شلمچه بوده است.

معین‌پور، مشکلات پیش آمده در مرز شلمچه را یک رویداد غیر قابل پیش بینی دانست و گفت: انتظار حضور دو تا سه برابری تعداد زائر را نداشتیم و همچنین برداشتن بدون هماهنگی ویزا توسط کشور عراق، مسبب ایجاد برخی مشکلات در مرز شلمچه شد.

وی خاطر نشان کرد: این اتفاقات به‌سان یک تمرین برای ما بوده و این امر ما را بر آن داشت تا تمهیدات بیشتری برای جلوگیری از وقوع مجدد این رویداد اتخاذ کنیم.

معین‌پور همچنین بر لزوم برنامه ریزی و رفع مشکلات امسال برای سال‌های آتی تاکید و نبود زائرسرا در شلمچه را یکی از مهم‌ترین نکات منفی دراین مرز خواند.

وی همچنین اظهار کرد: اگر پایانه ساخته نشود هر برنامه‌ای نیز که چیده شود ابتر خواهد ماند.

فرمانده قرارگاه اربعین شلمچه در پایان بر لزوم بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های نیروی مسلح برای ساماندهی امور اربعین در سال‌های آینده تاکید کرد.

مراسمی با حضور حجت‌الاسلام سید نبی موسوی امام جمعه خرمشهر و حجت‌الاسلام محمدجواد عادل امام جمعه مینوشهر، ناصر حویزاوی مدیر حج و زیارت استان خوزستان، سردار محمود معین‌پور جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان و فرمانده قرارگاه اربعین شلمچه در سالن جلسات فرمانداری خرمشهر برای تجلیل از خدمات عوامل اجرایی دخیل در ساماندهی امور در مرز شلمچه برگزار که در پایان با اهدای لوح سپاس از زحمات این افراد تقدیر شد.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی خرمشهر
|
Finland
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
خدا خیرشون بده امسال همه مردم و ادارات مربوطه دست به دست هم دادن که زوار اربعین امام حسین علیه السلام راحتر وارد خاک عراق بشن.
هر چند برای زوار اربعین باید بیشتر کار کرد.
:
:
:
آخرین اخبار