تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۷۹۸۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برف، شمال خوزستان را سفید‌پوش کرد / تصاویر
از روز شنبه 20 دی ماه امسال منطقه تاراز شهرستان اندیکا شاهد بارش برف بود و پس از 2 روز بارش ارتفاع برف از 50 تا 110 سانتی متر رسیده است.

عملیات امداد و نجات در این منطقه کوهستانی آغاز شده و بنا بر گفته علی خدادادی 80 خودرو رهاسازی شدند و 193 نفر از در پایگاه امداد و نجات هلال احمر در منطقه کوهستانی تاراز اسکان پیدا کردند.

مدیرعامل هلال احمر خوزستان گفت: برای تسریع در عملیات امداد و نجات 3 تیم عملیاتی هلال احمر در قالب 12 امدادگر ونجات گر با تجهیزات کامل اعم از آمبولانس، خودروی پشتیبانی و خودروی سبک نجات در این منطقه مستقر شدند.

وی با بیان اینکه امکانات گرمایشی، غذایی و بهداشتی به اسکان شدگان تحویل داده شده است، اظهار داشت: عملیات امداد و نجات تا بازگشت به شرایط عادی ادامه دارد.

شاپور باقری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: جاده تاراز در شب نخست بارش برف بسته شد اما با کمک عوامل مربوطه توانستیم ظرف 24 ساعت جاده را باز کنیم و بیش از 80 خودروی گرفتار در برف را نجات دادیم. همچنین رانندگی در اینجاده‌ فقط با استفاده از زنجیر چرخ ممکن است.

وی افزود: امداد رسانی در اندیکا به دلیل پراکندگی بخش‌ها کمی سخت است. فاصله یک ساعت و نیمه بین بخش‌ها کمی امداد رسانی را کند کرده اما کار‌ها در حال انجام است.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیکا عنوان کرد: جاده مواصلاتی روستای تازه به دلیل صعب العبور بودن بسته شده و باید مانند سال گذشته اقلام دارویی و غذایی را به وسیله پرواز بالگرد تأمین کنیم.

باقری درباره استفاده از بالگرد برای عملیات امداد و نجات گفت: از هلال احمر استان تقاضای بالگرد کردیم ولی پرواز بالگرد بستگی به شرایط آب و هوایی دارد. در روزهای گذشته به دلیل بارش‌های شدید امکان پرواز بالگرد نبود.

مرجع / تسنیم
برچسب ها: اندیکا ، خوزستان ، برف
:
:
:
آخرین اخبار