تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۷۹۹۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولین سمپوزیوم مدیریت کلان شهری در اهواز برگزار شد
اولین سمپوزیوم مدیریت کلان شهری با رویکرد مدیریت پسماند با تاکید بر لزوم آموزش کارکنان شهرداری ها و همچنین شهروندان در اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانعلي سعادت نیا عصر امروز در اولین سمپوزیوم مدیریت کلان شهری با رویکرد مدیریت پسماند گفت: سطح سواد در میان کارکنان شهرداری پائین است و باید در جهت بالا بردن آن، کارهای موثری صورت پذیرد. ما در این بخش کند هستیم و این امر سرمایه گذاری بالایی را چه به لحاظ مادی و چه معنوی می طلبد.

وی، فعایت های صورت گرفته در جهت رشد و بالابردن فرهنگ شهروندی را خوب توصیف کرد و افزود: کارهای انجام شده به اندازه کافی نبوده ولی تلاش های صادقانه ای تاكنون در مجموعه شهرداری و در جهت آموزش های شهروندی صورت گرفته اما متاسفانه عده ای فقط نیمه خالی لیوان را می بینند و این تلاش ها را نادیده می گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز، امکانات علمی استان خوزستان در جهت پیش بردن مقوله آموزش را خوب عنوان کرد و گفت: خوشبختانه ما از لحاظ علمی ظرفیت های خوبی چه در محافل دانشگاهی و چه در مجموعه شهرداری داریم که به پشتوانه آنها می توانیم آموزش های مورد نظر را به پیش ببریم و برنامه هایی که در این خصوص در نظر داریم شامل الگوبرداری از دیگر استان های موفق ، ایجاد فرصت های مطالعاتی و استفاده از اساتید مجرب دانشگاهی هستند.

سعادت نیا در پایان بيان کرد: استان خوزستان به دلایل مختلفی از پیشرفت درخور شان خود عقب مانده است و نیاز به یک شروع جدید دارد. وظیفه ما اعضای شورای شهر به عنوان منتخبان مردم این است که با فرهنگ سازی های لازم و با همراهی مردم به شهر ایده آل که حق این مردم است برسیم.

با کمک مردم به شهرپاک می رسیم

 هدایت اله ممبینی عضو شورای اسلامی شهر اهواز نيز در پاسخ به سئوالی مبنی بر میزان مشارکت و همراهی مردم در دفع پسماند شهری گفت: مردم اهواز همیشه با کارکنان شهرداری در جهت دفع به موقع و صحیح پسماند همکاری و همراهی لازم را داشته اند اما باز هم کافی نیست و این امر نیاز به آموزش های لازم و بعضا تخصصی را دارد. همکاران ما در مجموعه شهرداری در جهت دفع پسماند با بهره گیری از دستگاه ها و ماشین آلات تمام مکانیزه به ارائه خدمات به مردم می پردازند اما در کنار آن باید اصول صحیح حفاظت از محیط زیست به مردم آموزش داده شود.

ممبینی ادامه داد: از ابتدای سال جاری در جهت مکانیزه تر شدن دفع پسماند و بازیابی اصولی آن جلسات متعددی در شورای شهر اهواز برگزار کردیم و یکی از نتایج مثبت آن اولین دستگاه سمی تریلر در استان خوزستان است که امروز افتتاح و رسما در اهواز آغاز به کار كرد.

چهارمین دستگاه سمی تریلرکشور در اهواز

مجتبی گلستانی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اهواز نيز با اعلام خبر آغاز به کار چهارمین دستگاه سمی تریلر کشور در اهواز گفت: حمایت های شهردار در بخش زیست محیطی و حوزه پسماند بسیار قابل تحسین و مثال زدنی بود و این حمایت ها به جایی رسیده که امروز چهارمین دستگاه سمی تریلر کشور را در اهواز افتتاح کردیم.

پس از اتمام اولین سمپوزیوم مدیریت کلان شهری با رویکرد مدیریت پسماند در مراسمی و با حضور اعضای شورای شهر اهواز اولین دستگاه سمی تریلر استان افتتاح شده و رسما آغاز به کار کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار