تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۸۰۰۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان:
100 هزار واحد صنفی درخوزستان فعالند
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: 100هزار واحد صنفی با داشتن پروانه کار در این استان در حال فعالیت هستند که ظرفیت عظیمی در بخش بازرگانی و تجارت خوزستان است.

نورا... حسن زاده چهارشنبه درچهارمین همایش فصلی و کارگاه آموزشی روسای ادارات و رابطان پایگاه اطلاع رسانی اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت کشوردر محل تالار باغ معین اهواز اظهار کرد: نقش و جایگاه تولید ناخالص ملی، در بحث اقتصاد مقاومتی بسیار موثر است و اصناف و تاجران نقش موثری در اقتصاد مقاومتی دارند.

وی گفت: توقعی که از بازرگانان و اصناف هست این است که در بخش تولید وارد شوند و این بخش را گسترش دهند.

حسن زاده در ادامه با بیان اینکه سالانه 20 میلیون تن محصول پتروشیمی در خوزستان تولید می شود که عمده محصولات تولیدی مواد خام هستند افزود: با توجه به اینکه در خوزستان دربخش صنایع پایین دستی عملکرد مناسبی وجود نداشته، می توان با همکاری اصناف شهرک صنعتی را برای مواد خام پتروشیمی و فعالیت در این حوزه ایجاد کرد.

وی گفت: همچنین از مرز شلمچه و چذابه روزانه دو هزار کامیون کالا صادر می شود که اصناف دربخش صادرات نیز به خوبی می توانند فعالیت داشته باشند.

حسن زاده در ادامه بیان داشت: بانک ها متاسفانه وام هایی با سود 35 تا 40 درصد به تولید کنندگان می دهند که به هیچ عنوان برای یک تولید کننده به صرفه نیست که با این سود بانکی فعالیت اقتصادی داشته باشد.

رییس اتاق اصناف اهواز نیز گفت: از مشکلات موجود در حوزه اصناف در خوزستان و کل کشور،نبود اطلاعات کافی در مورد اصنافی است که فعال هستند.

سعید ممبینی افزود: سایت اصناف ایرانیان کمتر اطلاعاتی در مورد اصناف جمع آوری کرده، و در بخش آمار اصناف ضعیف عمل کرده است.

وی گفت: همچنین دسترسی به این سایت اطلاع رسانی بسیار سخت است و در بیشتر موارد سایت بسته است.

رییس اتاق اصناف اهوازهمچنین با اشاره به اینکه شهرک های صنفی در اهواز در 20 سال گذشته ایجاد شده افزود: شهرک های صنفی محلی است که اصنافی که در شهر مشکلاتی را ایجاد می کنند به خارج از شهر در محل شهرک های اصناف منتقل شوند.

در این همایش دوروزه، که چهار کارگاه در آن برای حاضران برگزار می شود، نمایندگانی از اصناف کل کشور حضور یافتند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار