تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۸۰۰۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم ایجاد فضای مناسب در خوزستان برای جذب سرمایه‌گذاران
رییس خانه صنعت و معدن استان خوزستان بر لزوم ایجاد فضایی مناسب در استان برای جذب سرمایه‌گذاران نه دفع آن‌ها تاکید کرد.

بیژن پناهی‌زاده اظهارکرد: از سال 89 تا نیمه اول امسال شاهد سیر نزولی و سقوط سرمایه‌گذاری در استان بوده‌ایم. در این سال‌ها با توجه به نوع مدیریت، سازمان صنعت و تجارت استان بیشتر رنگ وبوی تجاری داشته است و این مساله موجب ضربه زدن به بخش تولید و صنعت استان شد.

وی ‌افزود: باید مدیران و متولیان بخش تولید و صنعت استان از جنس تولید و صنعت باشند و همواره باید یک مدیر صنعتی برای بخش صنعت روی کار بیاید که خوشبختانه با انتصاب مدیریت جدید سارمان صنعت و تجارت استان، درسال جاری این دغدغه صنعتگران محقق شده است.

پناهی‌زاده تصریح‌ کرد: استاندار خوزستان نیز نگاه و رویکردی مثبت به بخش تولید و صنعت داردکه انتظار ما این است که در استان در جهت حمایت از تولید، شورای اشتغال و شورای صنعت مجدد شکل گیرد و احیا شود.

وی عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری استان به عنوان زیرمجموعه شورای تامین استان شکل بگیرد؛ زیرا قدرت شورای تامین برای حمایت از بخش تولید بیشتر و مصوبات آن لازم‌الاجراتر و موثرتر از سایر شوراها خواهد بود.

پناهی‌زاده ادامه داد: همچنین انتظار داریم که دبیرخانه این کمیته، خانه صنعت و معدن استان باشد و از این پس ما به عنوان خانه صنعت استان در جلسات استانداری که محوریت صنعتی دارند، همچون سال‌های گذشته حضور یابیم تا دراین جلسات در جهت بهبود و کمک به حل مشکلات صنعتی، نظرات و پیشنهادات بخش خصوصی و خانه صنعت ارایه و لحاظ شود.

وی بیان کرد: اگر جلساتی بین بخش‌های دولتی و خصوصی بخش صنعت در استان تشکیل می‌شود این جلسات فقط برای انتقادگویی نباشد بلکه همراه با ارایه راهکار و پیشنهاد باشد.

رییس خانه صنعت و معدن استان خوزستان گفت: مشکلات بانکی، پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ بالا، عدم دسترسی به منابع مالی و مشکلات مالیاتی و نرخ بالای سهم کارفرما در پرداخت حق بیمه نیروها و قابل پیش‌بینی نبودن نرخ ارز در سال‌های آینده و تحریم‌ها از مشکلات موجود صنعتگران استان است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار