تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۸۰۰۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استعداديابي را به سمت ورزش روستاها سوق دهيم

رييس هيات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خوزستان گفت: بیشتر شهرستان​ها براي زنده نگه داشتن ورزش روستايي تلاش كرده​اند و خوشبختانه اين ورزش در سطح شهرستان​ها زنده است.

سيدكريم حسيني در جلسه بررسي برنامه​هاي توسعه ورزش‌های روستايي و همگاني كه امروز (چهارشنبه) در سالن جلسات اداره كل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار كرد: ورزش روستايي در دو سه سال اخير با چالش​ها و مشكلاتي مواجه بوده است. هيات​هاي شهرستاني با كمك مسوولان، زحمت كشيده​اند و در بيشتر شهرستان​ها سعي كرده​اند كه ورزش روستايي را زنده نگه دارند و خوشبختانه اكنون ورزش روستايي در سطح شهرستان​ها زنده است.

وي بيان كرد: در هر دو بخش آقايان و بانوان در تمام مسابقات و جشنواره​هايي كه بوده است، شركت كرده‌ايم و بيشتر شهرستان‌ها نيز برنامه​هاي ورزشي​اي به مناسبت​هاي مختلف برگزار كرده​اند و اين كارها در حالي انجام شده است كه فدراسيون هيچ گونه كمكي به ما براي اعزام​هاي​مان از نظر مالي و امكاناتي نداشت. البته در طول سال يكي دو بار در حد محدود امكاناتي در اختيار ما قرار داد.

رييس هيات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خوزستان گفت: برنامه​هاي​مان در شش ماهه دوم سال اتفاق مي​افتد و براي امسال هم برنامه​هايي تدارك ديده​ايم و تا پايان سال پنج جشنواره را با ابتكاري جديد در سطح استان در شهرستان​هاي اهواز، بهبهان، لالي، شوشتر و دزفول خواهيم داشت و اين جشنواره​ها جنبه فرهنگي - ورزشي دارند.

وي افزود: در هر شهرستان يك محصول يا صنعت نمود بيشتري دارد و براي اينكه به آن محصول يا صنعت بيشتر پرداخته شود، جشنواره را تحت عنوان آن محصول يا صنعت برگزار خواهيم كرد.

حسيني خاطرنشان‌كرد: به هر حال برنامه​هاي ما ادامه پيدا مي​كند ولي مشكل جدي‌ای كه در ورزش روستايي با آن مواجه هستيم اين است كه براي شهرستان​ها و مسوولان آن​ها، مسووليت هيات روستايي و عشايري جا نيفتاده است. ما در حد مقدورات​مان كمك مي​كنيم ولي درخواست​ها بسيار است و اين امكان براي هيات و حتي اداره‌كل ورزش و جوانان استان وجود ندارد كه پاسخگوي تمام مطالبات باشند، پس بايد فكر بهتري صورت بگيرد.

وي افزود: يك سوم جمعيت ما در روستاها هستند و در اداره كل روستايي استان بخش دهیاری را داريم كه طبق قوانين دهیاری درصدی از اعتبارات بايد به ورزش روستايي اختصاص داده شود. ما برای این که به یک اقدام اجرایی برسیم پیشنهاد می‌کنم در زيرمجموعه شورای ورزش استان، كميسيون​هاي ورزش همگانی و روستایی در شهرستان​ها و استان​ نيز تشكيل شوند و در اين شوراها موارد كلان بررسي شود. در طول سال، سه چهار برنامه محوري مشخص كنيم، ضمن اين‌كه استعداديابي را هم به سمت ورزش روستاها سوق دهيم.

رييس هيات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خوزستان بيان كرد: انتظار داريم به بخش ورزش روستايي كمك شود و تحرک بيشتري ايجاد شود تا ان‌شاالله از اين وضعيتي كه در آن هستيم، يك گام به جلو برداريم.

شهرداري‌ كمك نكند، نمي‌توانيم كار كنيم

رييس هيات ورزش​هاي همگاني خوزستان گفت: شهرداري‌ها و حوزه بهداشت و درمان به ما كمك نكنند، نمي‌توانيم كار كنيم.

حميد سالمي در جلسه بررسي برنامه​هاي توسعه ورزش روستايي و همگاني استان كه امروز (چهارشنبه) در سالن اجتماعات اداره‌كل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار كرد: ما هر ساله تقويم ورزشي​مان را تدوين مي​كنيم و هر كسي كه برنامه نداشته باشد، نمي​تواند كار كند. به هر حال برخي سازمان​ها و ادارات با ما همكاري نمي​كنند و مشكلاتي به وجود مي​آيد.

وي با بيان اين‌كه جامعه ورزش همگاني بسيار است، گفت: سازمان بهداشت جهاني و وزارت بهداشت ايران اگر به دنبال حفظ سلامت مردم هستند بايد وارد عرصه شوند. سلامت مردم به وسيله تحرك، تامين مي​شود. اكنون هم كه جامعه كم‌تحرك يا بدون تحرك است.

رييس هيات ورزش​هاي همگاني خوزستان افزود: برنامه​هاي ما مدون است و برنامه​هاي هر هفته ما مشخص است ولي رشته​هايي كه تحت پوشش ما هستند زياد بوده و امكانات بسياري را طلب مي​كند و اگر شهرداري​ها و حوزه بهداشت و درمان به ما كمك نكنند، نمي​توانيم كار كنيم. چندين جلسه هم با شهرداري​ها و آموزش و پرورش داشته​ايم و اگر آن​ها ما را ياري ندهند، قطعا به آن چه مورد نظر وزارت و اداره‌كل ورزش و جوانان استان است، نمي​رسيم.

وي خاطرنشان‌كرد: شهرداري حداقل در طول سال چهار برنامه فرهنگي انجام مي​دهد كه براي هر برنامه نزدیک به 200 ميليون تومان هزينه مي​كند و اين در حالي است كه اگر تمام پارك​هاي اهواز را فعال​ كنيم به 100 ميليون تومان نياز است و تمام اقشار جامعه هم مي​توانند از آن استفاده كنند و با اين كار مي​توانيم مردم را از كم‌تحركي نجات دهيم.

سالمي عنوان کرد: به هر حال شهرداري​ها كمك نمي​كنند و امكانات مالي هم دست آن​ها است. شهرستان​هاي ما با دست خالي كار مي​كنند ولي با وجود شرايطي كه دارند مردم را هم وارد صحنه مي​كنند. هيات استان آماده هرگونه همكاري و خدمت است ولي امور شهرداري​ها هم بايد وارد عرصه شود و با ما همكاري كند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار