تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۸۰۰۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی دزفول خبر داد:
برداشت سالانه بیش از ۷۰ هزار تن مرکبات از باغات دزفول
مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی دزفول گفت: به طور میانگین از هر هکتار مرکبات منطقه ۱۵ تن محصول برداشت می‌شود که با توجه به ۴ هزار و ۷۰۰ هکتاری زمین‌های موجود سالانه بیش از ۷۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

مسعود کرمی‌نژاد اظهار داشت: سطح کشت مرکبات در شهرستان دزفول 5 هزار و 100 هکتار است که 4 هزار و 700 هکتار آن بارور و اقتصادی است.

وی افزود: عملکرد باغات مختلف است اما به طور میانگین از هر هکتار 15 تن برداشت می‌شود که با توجه به 4 هزار و 700 هکتاری زمین‌های موجود سالانه بیش از 70 هزار تن محصول برداشت می‌شود.

مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی دزفول گفت: مرکباتی که در دزفول کاشته می‌شود شامل پرتقال والنسیا، پرتقال محلی دزفول، پرتقال مارس، نارنگی پرل، نارنگی کینو، لیمو ترش شیشه، لمون، لیمو شیرین محلی دزفول، گریپ فروت دزفولی و نارنج محلی دزفول در حاشیه باغ‌ها برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: بیشترین محصولی که در دزفول کاشته می‌شود گریپ فروت است و البته شرکت شهید رجایی و شرکت قائمیه آماری مبنی بر 700 هکتار و 200 هکتار ارائه دادند.

کرمی‌نژاد با بیان اینکه طرح احیاء باغ‌های مرکبات دزفول آغاز شده است، عنوان کرد: کاشت نهال در یک هزار و 287 هکتار در حال انجام است.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: دزفول ، مرکبات دزفول
:
:
:
آخرین اخبار