تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۸۰۰۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شهرستان ماهشهر :
پتروشیمی ماهشهر برای پرداخت عوارض به شهرداری‌ ملزم شد
نماینده مردم شهرستان ماهشهر گفت: لایحه پرداخت عوارض آلایندگی از سوی صنایع پتروشیمی تصویب شد و شهروندان شهرستان بندرماهشهر به گوشه‌ای از حق خود رسیدند.

حبیب آقاجری اظهار داشت: براساس قوانین موجود واحد‌های تولیدی آلاینده باید عوارضی را به شهرداری‌های منطقه خود پرداخت کنند.

وی گفت: صنایع پتروشیمی و مناطق ویژه طبق یک ماده قانونی که در آن قید شده است که صنایع پتروشیمی، مناطق آزاد و مناطق ویژه از پرداخت عوارض معمول معاف هستند در همین مورد صنایع از پرداخت عوارض خودداری کردند اما لازم به توضیح است که عوارض معمول و عوارض آلایندگی دو موضوع متفاوت هستند.

نماینده مردم شهرستان ماهشهر در تشریح جزئیات عوارض آلایندگی افزود: عوارض معمول شامل پروژه‌های عمرانی می‌شود و عوارض آلایندگی به آلودگی و تخریب محیط زیست اختصاص پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به انتشار گاز‌های سمی و بسیار خطرناک در هوا و تخلیه پساب‌های مواد شیمیایی در آب‌های موجود در شهرستان ماهشهر پرداخت عوارض از سوی صنایع پتروشیمی کوچک‌ترین حقی است که باید به شهروندان شهرستان داده شود.

آقاجری عنوان کرد: برای کم رنگ کردن این خسارات که از طرف صنایع پتروشیمی حاضر در منطقه صورت می‌پذیرد صنایع باید عوارض‌هایی به شهرستان پرداخت کنند که صرف ایجاد فضا سبز، بهداشت و درمان و محیط‌های ورزشی شود.

وی افزود: مسئولان صنایع پتروشیمی و منطقه ویژه هیچ توجهی به این موضوع نداشتند و بنده وظیفه دانستم که این موضوع را از طریق مجلس شورا اسلامی پیگیری کنم که خوشبختانه با استقبال و حمایت‌های خوبی از طرف دیگر نمایندگان در صحن مجلس شورا اسلامی رو به رو شد.

نماینده مردم شهرستان ماهشهر تصریح کرد: صبح روز گذشته لایحه پرداخت عوارض آلایندگی از سوی صنایع پتروشیمی، مناطق آزاد و مناطق ویژه به شهرستان‌هایی که در آن استقرار دارند تصویب شد که می‌توان گفت که شهروندان شهرستان ماهشهر به گوشه‌ای از حق خود رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: این لایحه پس از بررسی و تائید اعضای شورا نگهبان به رئیس مجلس ابلاغ خواهد شد و بعد از آن هم وارد دستور کار ریاست محترم جمهوری قرار خواهد گرفت و تا کمتر از 30 روز دیگر این لایحه اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: این لایحه به پیشنهاد بنده و برخی از نمایندگان به مجلس شورا اسلامی ارائه شد که با 136 رای موافق، 10 رای مخالف و 15 رای ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در صحن رو به رو شد و مورد تصویب قرار گرفت.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار