تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۸۰۳۹۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«من عاشق محمد هستم» گزاره محبوب میان مسلمانان جهان
ابتکار اینستاگرامی شهاب مرادی جهانی شد
«من عاشق محمد هستم» نام کمپینی است که عاشقان اسلام و حضرت محمد (ص) در نفی و انتقاد به کاریکاتور موهن مجله شارلی ابدو که دوباره به ساحت پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده است، به همت حجت الاسلام شهاب مرادی در اینستاگرام راه اندازی شد
«من عاشق محمد هستم» نام کمپینی است که عاشقان اسلام و حضرت محمد (ص) در نفی و انتقاد به کاریکاتور موهن مجله شارلی ابدو که دوباره به ساحت پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده است، به همت حجت الاسلام شهاب مرادی در اینستاگرام راه اندازی شد.

کمپینی که خیلی زود توانست موج اسلام دوستی در کشور را بیدار کند و بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران به آن پیوستند تا این موج به طوفانی حمایتگر از پیامبر اسلام (ص) تبدیل شود. امری که ظرفیت عرصه مدنی را بیش از پیش عیان کرد و نشان داد که چگونه یک روحانی خوشنام  و محبوب که از حامیان شناخته شده گفتمان انقلاب اسلامی است. با فعالیت آگاهانه در حوزه مجازی، می تواند به تنهایی فرایندی را سامان دهد که برخی نهادهای دولتی و حاکمیتی فرهنگی با وجود بهره گیری از منابع مالی فراوان از شکل دهی به آن ناتوان هستند.




ماجرای کمپین «من شارلی هستم» چه بود؟

هفته گذشته بود که با حمله دو فرد وابسته به گروه تروریسیتی القائده به دفتر مجله شارلی ابدو در پاریس حدود دوازده نفر از جمله چهار کارتونیست معروف فرانسوی کشته شدند. در ادامه این کشتار و همچنین گروگانگیری در یکی دیگر از نقاط پاریس، موج گسترده ضد تروریستی در سراسر جهان ایجاد شد.

در یکی از کمپین‌هایی که جهت حمایت از نشریه شارلی ابدو بوجود آمد، کمپین «من شارلی هستم» «Je Suis Charlie» بود که با حمایت گسترده‌ای همراه شد. در راهپیمایی‌های اعتراضی و حمایت از کشته شدگان مجله شارلی ابدو بسیاری از افراد نوشته‌های» من شارلی هستم «را به همراه داشتند.

اما در این میان تنها مردم فرانسه نبودند که این اقدام را محکوم کردند، بلکه مسلمانان جهان که خود با تند روی‌های تکفیر‌ها مخالفند و بار‌ها و بار‌ها خود قربانی این خشونتهای اسلام گرایان تند رو شده‌اند نیز با مردم فرانسه همراه شدند اما این امر باعث نشد تا مجله شارلی ابدو از انتشار کاریکاتور توهین آمیز علیه اسلام دست بردارد و این مجله با چاپ دوباره کاریکاتور توهین آمیز از حضرت محمد (ص) خشم مسلمانان جهان را برانگیخن تاجایی که در همه کشورهای مسلماناز نیجریه و سودان گرفته تا پاکستان و عراق و ایران نسبت به این اقدام توهین آمیز مجله انتقاد شد و حتی تظاهرات‌هایی نیز در نفی این اقدام صورت گرفت. به همین دلیل بود که به همت شهاب مرادی، فعالان مجازی مسلمان نیز کمپینی به نام» من عاشق محمد هستم «در برابر کمپین» من شارلی هستم «ایجاد کردند تا از اعتقادات و پیامبر صلح و دوستی حضرت محمد (ص) حمایت کنند.

چه کسانی به این کمپین پیوستند؟

پیام این کمپین اما چند جمله روشن و ساده است:

» من عاشق محمدم
از تروریسم متنفرم
توهین به پیامبران الهی را محکوم می‌کنم «

در این میان موج پیوستن مسلمنان به این کمپین از داخل ایران آغاز شده و تا کنون مجریان، هنرمندان و شاعران و ورزشکاران بسیاری به این کمپین پیوسته‌اند که در میان آن‌ها می‌توان به نام‌هایی چون مژده لواسانی، بهاره رهنما، آزاده نامداری، نرگس آبیار، جواد رضویان، رضا صادقی، الهام چرخنده، ابراهیم حاتمی کیا، مسعود ده نمکی، بهروز شعیبی، بهنوش بختیاری، سحر ولدبیگی، مجید مظفری، هرمز شجاعی مهر، رسالت بوذری، محمد حسینیان، نیما کرمی، رضا رفیع، سعید بیابانکی، حمیدرضا برقعی، حسین ماهینی-فوتبالیست، محسن پیرهادی- عضو شورای شهر تهران، روح الله بهمنی- مداح اهل بیت (ع)، بهادر مولایی- قهرمان وزنه برداری، حبیب ایل بیگی مدیرعامل سینمای جوان، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و صفحه منتسب به علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف در اینستاگرام اشاره کرد.


روح الله بهمنی- مداح اهل بیت (ع)


محسن پیرهادی- عضو شورای شهر تهران


رضا صادقی-خواننده


بهاره رهنما-بازیگر

 در کنار کمپین مردمی «من عاشق محمد هستم»، کمپین‌های مشابه دیگری به منظور یادآوری مهربانی حضرت رسول اکرم و انزجار از تروریسم در فضای مجازی به وجود آمد. کمپین «عشاق محمد» یکی دیگر از این کمپین‌های مردمی است.


البته کمپین «عشاق محمد»، جهانی هم شده و همه مسلمانان جهان از آن استقبال کردند و به نظر می‌رسد موج پیوستن مسلمانان جهان به این کمپین ها  هر روز بیشتر و بیشتر شود.




غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
بهمن بیگ زاده
|
UNITED STATES
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
0
4
من عاشق محمدم
از تروریست متنفرم
توهین به پیامبران الهی را محکوم می کنم
gholamreza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
0
3
خدایا آنها که نمی توانند نور درخشان پیامبر رحمت راببینند چمشانشان را برای همیشه خواموش کن .آمین

السلام یا رحمت العالمین یا پیامبر آگاهی ورحمت.
بامشاد خدایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
0
1
من عاشق محمدم از تروریست متنفرم وتوهین به پیامبران الهی را محکوم میکنم
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
0
1
من عاشق پیامبر مهربانی ها هستم.
فرحناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
0
1
ما عاشق محمدیم پیامبررحمت ومودت
:
:
:
آخرین اخبار