تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۸۰۴۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله حیدری خبر داد:
تشکیل 3 کارگروه جهت برگزاری کنگره جهاد عشایر خوزستان
عضو مجلس خبرگان رهبری از تشکیل 3 کارگروه اجرایی جهت برگزاری کنگره بین‌المللی جهاد عشایر خوزستان خبر داد.

آیت‌الله محسن حیدری شب گذشته(28 دی) در نشست ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی جهاد عشایر خوزستان که اسفند امسال برگزار می‌شود، با بیان این‌که برای برگزاری این کنگره 3 کارگروه اجرایی تشکیل شده است، گفت: کارگروه تدوین و نشر آثار، کارگروه اطلاع‌رسانی عمومی و کارگروه مدعوین برای برگزاری این کنگره بین‌المللی آماده شده‌اند.

وی با بیان این‌که یکی از اقدامات کارگروه نشر تدوین جزوه حماسه جاوید که به صورت 20 صفحه بوده است، گفت: این جزوه توسط لفته منصوری در حال آماده‌سازی است که پس از آماده‌سازی این کتابچه می‌توان آن را به زبان عربی ترجمه کرد و پس از چاپ در اختیار مهمانان عرب‌ خارجی این کنگره قرار داد.

منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه از تدوین کتاب «4 فتوای جهادی» خبر داد و گفت: این کتاب در خصوص فتوای آیت‌الله سید‌کاظم یزدی، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و آیت‌الله سیستانی خواهد بود.

آیت‌الله حیدری با بیان در این کتاب به مهم‌ترین اصل جهاد عشایر خوزستان اشاره خواهد شد، گفت: این کتاب در 4 فصل تدوین می‌شود که اکنون 50 درصد به پایان رسیده است که تا پایان هفته جاری باقی‌مانده این کتاب به پایان خواهد رسید.

وی با بیان این‌که فصل اول این کتاب مربوط به فتواهای سیدکاظم یزدی درخصوص عشایر خواهد بود، گفت: در فصل دوم به بررسی شخصیت جهادی امام خمینی(ره) و فتواهای مربوط به ایشان پرداخته خواهد شد که مهمترین آن‌ها فتوای جهادی امام(ره) به مردم عراق علیه صدام بوده است.

منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه موضوعات فصل سوم این کتاب را بررسی شخصیت و زندگانی مقام معظم رهبری و فتوای معروف ایشان در خصوص جهاد مردم لبنان علیه صهیونیست عنوان کرد و گفت: پرداختن به فتوای مقام معظم رهبری در خصوص قتل کافر حربی از دیگر موضوعات این فصل خواهد بود.

وی فصل پایانی این کتاب را بررسی فتوای جهادی آیت‌الله سیستانی علیه داعش عنوان کرد و گفت: این فتوا مربوط به زمان اکنون است که پرداختن به آن یکی از بسیار قابل اهمیت بوده است.

آیت‌الله حیدری با بیان این‌که آیت‌الله جعفر سبحانی به‌عنوان سخنران این کنگره بین‌المللی حضور خواهند داشت، گفت: در این کنگره علمای کشور و خانواده‌های شهدای عشایر خوزستان حضور دارند.

یادآور می‌شود، جهاد عشایر دشت آزادگان واقع در «مینیور»، دشتی بین اهواز و حمیدیه در سال 1293 شمسی برابر با 1914 میلادی بین مردم مسلمان ایران و عراق و نیروهای انگلیسی اتفاق افتاد. دفاع مقدس عشایر عرب خوزستان برگرفته از فرمان تاریخی آیت‌الله العظمی سید محمدکاظم طباطبایی یزدی(ره) مرجع بزرگ شیعیان بود که بر نقش گسترده علمای شیعه در نبرد نابرابر با قوای متجاوز انگلیسی تأکید داشت.

هر ساله نیز همایشی در کنار مزار شهدای جهاد عشایر واقع در پارک گمبوعه به منظور گرامی داشت شهدای عشایر حمیدیه برگزار می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار