تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۸۰۵۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صفائی:
تعاون 15 درصد اشتغال بهبهان را به خود اختصاص داده است
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از انجام 15درصد اشتغال شهرستان بهبهان در بخش تعاونی خبر داد.

هوشمند صفائی پیش از ظهر امروز در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان در بهبهان، این شهرستان را جزو شهرستان های فعال در بخش تعاونی دانست و گفت:‌ در شهرستان بهبهان ظرفیت و قابلیت بالایی برای تشکیل و توسعه شرکت های تعاونی وجود دارد.

وی با اشاره به قدمت و تاریخ پرافتخار این شهرستان اظهار کرد: بهبهان در استان دارای جایگاه ویژه ای است و مجموعه مدیران استان به این شهرستان نگاه خاصی دارند.

صفائی افزود:‌ براساس سرشماری سال 90 نرخ بیکاری در بهبهان 17 درصد بوده که در مقایسه با دیگر شهرستان های استان وضعیت بسیار خوبی دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر مشکل بیکاری مسئله ای کشوری است که برای حل این معضل و کاهش نرخ بیکاری باید همه دستگاه ها با تمام قوا وارد میدان شوند.

صفائی در ادامه به عملکرد صندوق مهر امام رضا (ع)‌ و بانک رفاه در شهرستان بهبهان به عنوان دو  دستگاه وابسته به مجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت:‌ صندوق مهر امام رضا (ع) از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ  388 میلیون تومان برای 43 پرونده و بانک رفاه نیز 800  میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان این شهرستان پرداخت کرده است.

وی افزود:‌ ریاست جمهور در سخنانش همواره بر تغییر نگاه بانک ها از بنگاه داری به سمت اشتغالزایی و تولید تاکید داشته اند و نرخ بالای سود تسهیلات را عامل رغبت نداشتن سرمایه گذاران بخش خصوصی به فعالیت های اقتصادی دانسته اند.

صفائی به واحدهای کارگری توصیه کرد: برای بومی سازی اشتغال در شهرستان و استان خود ضمن تبعیت از دستورالعمل ابلاغی استانداری خوزستان، نیروهای مورد نیاز خود را از طریق مراکز مشاوره شغلی و کاریابی ها با اولویت فرزندان و جوانان شهرستان و استان خود جذب کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان تعداد تعاونی های بهبهان را از ابتدا تاکنون 432 تعاونی در گرایش های مختلف برشمرد و افزود: بیش ترین تعداد تعاونی های های بهبهان در گرایش کشاورزی و بیش ترین اشتغالزایی مربوط به تعاونی های نوع جدید با اشتغالزایی 12 هزار نفر است.
:
:
:
آخرین اخبار