تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۸۰۵۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:
بحث آب به عنوان چالش جدی کشور در آینده خواهد بود
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان گفت: فرهنگ مطالبه گری مردم در زمینه حفظ محیط زیست ارتقا یافته که نشان از افزایش آگاهی آنها دارد.

احمدرضا لاهیجان زاده روز سه شنبه در آیینی به مناسبت هفته هوای پاک در فولاد اکسین خوزستان افزود: وظیفه محیط زیست به عنوان یک دستگاه حاکمیتی هشدار دادن به دستگاه های اجرایی، دولت و مردم نسبت به اتفاق های گذشته و آینده است.

وی اظهار کرد: بسیاری از وزارتخانه ها وظایف خود را در زمینه محیط زیست محیط زیست نتوانسته اند انجام دهند و به همین دلیل سازمان حفاظت از محیط زیست در خیلی از مسایل ورود کرده است.

لاهیجان زاده از شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان الگویی در صنعت کشور در زمینه حفظ و توسعه محیط زیست و نیز رعایت مسایل زیست محیطی نام برد و گفت: دیگر صنایع از پروژه های اجرا شده توسط این شرکت در زمینه مسایل زیست محیطی می توانند الگو بگیرند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان همچنین به بحران آب در کشور بویژه خوزستان گریز زد و افزود: این بحران در آینده اساس اقتصاد کشور را متاثر از خود می کند.

لاهیجان زاده گفت: بحث آب به عنوان چالش جدی کشور در آینده خواهد بود بنابراین با توجه به کاهش بارندگی ها رعایت مصرف بهینه ضرورت دارد.

وی اظهار کرد: در زمان حاضریک میلیارد متر مکعب آب در پشت سد کرخه ذخیره شده که 650 میلیون متر مکعب از این حجم آب مرده و غیر قابل استفاده است و کشاورزان هویزه، سوسنگرد و دشت آزادگان آبی برای کشاورزی ندارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: سد کرخه 5.5میلیارد متر مکعب ظرفیت ذخیره سازی دارد و گنجایش نهایی آن هفت میلیارد متر مکعب است اما در 10 سال گذشته حوضه کرخه با بحران جدی آب مواجه شده است.

لاهیجان زاده تاکید کرد: باید به سمت تغییر الگوی مصرف و کشت رفت و برای 15 سال آینده برنامه ریزی کرد.

وی در عین حال با اشاره به فعالیت 50صنعت بزرگ در خوزستان گفت: این آمادگی در اداره کل محیط زیست استان وجود دارد که از مدیریت HSE( ایمنی بهداشت محیط زیست) این صنایع و نظرات کارشناسی اینها استفاده کنیم.

لاهیجان زاده همچنین تاکید کرد: صنایع بزرگ خوزستان باید تا پایان امسال به سیستم آنلاین محیط زیست تجهیز شوند.

وی یادآوری کرد: علاوه بر کارخانه سیمان خوزستان این سیستم در 15واحد پتروشیمیایی هم نصب شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان هم از اجرای پروژه ریلی در این شرکت برای جابجایی مواد و محصولات به منظور کاهش هزینه ها و نیز حفظ محیط زیست خبر داد.

عزیز قنواتی افزود: برای اجرای این پروژه 50میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود که با جابجایی دو میلیون تن محصول در رفت و برگشت در مصرف انرژی 40میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی همچنین از احداث جاده ای ویژه حمل مواد و محصولات در فولاد اکسین با اعتبار 40میلیارد ریال خبر داد و افزود: این اقدام هم در چارچوب مسایل زیست محیطی اجرا می شود.

قنواتی گفت: امسال در مجموع 80میلیارد ریال برای کاهش آلایندگی و حفظ محیط زیست در شرکت فولاد اکسین خوزستان هزینه می شود.

همچنین مسوول HSE فولاد اکسین خوزستان گفت: اقدام های زیست محیطی در این شرکت که پیشرفته ترین شرکت در خاورمیانه است باید متناسب با این مزیت باشد.

کریم ثابتی افزود: در شرکت فولاد اکسین تاکنون 140میلیارد ریال پروژه زیست محیطی اجرا شده است.

شرکت فولاد اکسین خوزستان در زمینی به مساحت 160هکتار و در 10سالن با مجموع زیربنای حدود 100 هزار متر مربع، در اهواز احداث شده و پروژه نورد ورق عریض آن با 250میلیون دلار سرمایه گذاری و یک هزار و 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی به بهره برداری رسید.

ظرفیت اسمی تولید ورق در این شرکت سالانه یک میلیون و 50 هزار تن است که حدود 210هزار تن از این مجموع قابلیت انجام عملیات حرارتی را دارد.

در چارچوب نیاز صنایع عظیم کشور به ورق فولادی با عرض بالا، شرکت فولاد اکسین خوزستان از سال 82 فعالیت خود را آغاز کرده است.

فعالیت اصلی شرکت تولید انواع ورق های فولادی تا عرض 4.5 متر با ضخامت های مختلف، مقاومت بالا (High Strength) و منحصر به فرد در کشور و خاورمیانه و همچنین انجام عملیات احیای مستقیم، ذوب و ریخته گری اسلب عریض، نورد و تولید ورق و انجام تمام عملیاتی که در جهت تحقق این اهداف ضرورت دارد.

محصولات تولیدی و نهایی شرکت انواع ورق فولادی با مقاومت بالا برای مصارف گوناگون مانند لوله انتقال نفت و گاز با قطر بالا، صنایع کشتی سازی، دیگ بخار صنعتی و نیروگاهی، مخازن زیر فشار و مخازن بزرگ ذخیره مایعات نفتی وشیمیایی، ورق فولادی مخصوص برای مصرف در سازه های خاص با خواص مکانیکی متنوع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار