تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۸۰۶۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهي به وضعيت مدارس شهرهاي حاشيه؛
شهرستان كارون هنرستان فني​وحرفه​اي ندارد
رئيس اداره آموزش​ و پرورش شهرستان كارون گفت: با پيگيري​هاي انجام​شده مشكل كمبود نيروي انساني در شهرستان حل شده است اما اين شهرستان هم​چنان از كمبود فضاي آموزشي رنج مي​برد؛ متاسفانه تاكنون در شهرستان كارون هنرستان فني​و​حرفه​اي وجود ندارد.

عزيز مزرعه با اشاره به اين​كه بيش از 29 هزار دانش​آموز در 158 مدرسه شهرستان كارون در حال تحصيل هستند، اظهار​داشت: در سال جاري در مدارس شهرستان كارون كمبود معلم وجود داشت كه با اعزام 200 معلم اين كمبود رفع شده است.

وي با اشاره به كمبود فضاي آموزشي در شهرستان كارون تصريح كرد: در اين شهرستان مدارس ابتدايي در دو نوبت صبح و بعدازظهر مشغول به تحصيل هستند كه اين امر مخالف بخشنامه وزارت آموزش و پرورش مبني بر ثابت​بودن مدارس ابتدايي در نوبت صبح است اما به دليل كمبود فضاي آموزشي در شهرستان كارون اجازه داده شد كه مدارس در دو نوبت فعال باشند.

رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان كارون با اشاره به​ تاثير فضاي آموزشي در كيفيت آموزش دانش​آموزان گفت: در برخي مدارس ابتدايي هزار دانش​آموز در يك مدرسه مشغول تحصيل هستند كه كنترل و توجه كامل به همه دانش​آموزان در اين مدارس براي مدير و كاركنان مدرسه بسيار مشكل است.

مزرعه به وجود بيش از 5 هزار بي​سواد و كم​سواد در سطح شهرستان كارون اشاره و تصريح​كرد: نهضت سوادآموزي با تشكيل كلاس​هاي سوادآموزي در مدارس و حسينيه​ها و آموزش فرد به فرد توانسته تاكنون نزديك به 700 فرد را در اين شهرستان را تحت آموزش قرار دهد.

رئيس آموزش و پرورش شهرستان كارون در مورد اقدامات انجام​شده در خصوص كمبود تعداد مدارس، گفت: در جلسه​اي كه با اداره نوسازي و تجهيز مدارس داشتيم قرار شد تمامي مدارس نيمه​تكميل در شهرستان به​صورت كامل آماده شوند كه تاكنون چندين مدرسه در شهرستان احداث شده است.

وي افزود: در حال حاضر اولويت آموزش و پرورش شهرستان كارون آموزش اوليا بي​سواد دانش​آموزان است كه جذب اين افراد از طريق مدارس، اطلاع​رساني در مساجد و با كمك روحانيون و طرح​هاي تشويقي در مناطق شهرستان صورت مي​گيرد.

مزرعه با اشاره به اين​كه منطقه حاشيه​نشين كوت​عبدالله و روستاهاي اطراف آن به لحاظ وسعت منطقه بسيار وسيعي را در بر مي​گيرد،​ گفت: به همين دليل سابقا به آموزش و پرورش اين منطقه توجه كافي نمي​شد اما پس از اين كه در تقسيمات استاني شهرستان كارون از اهواز جدا شد و اداره آموزش شهرستان به صورت مستقل شكل گرفت، در حال حاضر اين اداره به همه مناطق آموزشي حاشيه اشراف كامل دارد و بازرسان به​طور مداوم از مدارس بازديد مي​كنند.

مزرعه يادآور شد: با توجه به كمبود اعتبارات كافي براي اجراي برنامه​ها و طرح​هاي آموزش و پرورش در جهت كاهش بي​سوادي، افزايش كيفيت آموزش و ساخت و ساز مدارس، نياز هست تا شركت​ها و ارگان​هاي دولتي و غيردولتي از آموزش و پرورش حمايت كنند.

رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان كارون خاطرنشان كرد: از صدا و سيما، جرايد و رسانه​ها انتظار مي​رود در مورد طرح​هاي كاهش بي​سوادي آموزش و پرورش اطلاع​رساني صحيح و اصولي داشته باشند و به فرهنگ​سازي در راستاي اجراي اين طرح ها بپردازند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار