تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۸۰۶۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله حیدری:
نام گذاری هفته وحدت به هفته برائت گامی در جهت تفرقه افکنی میان مسلمانان است
آیت الله حیدری با بیان این که برخی شیعیان جاهل سبب تفرقه میان مسلمان می شوند، اظهارداشت: این افراد جاهل به مقدسات اهل سنت توهین می کنند و هفته وحدت را هفته برائت می نامند.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: شیعیان در برابر اعمال نگین برخی جاهلان که به مقدسات دیگران توهین می کنند مسؤولیتی به گردن نخواهند گرفت و ربط دادن این افراد به مذهب تشیع کار درستی نیست.

وی با اشاره به سیاست های تفرقه افکنانه کشورهای غربی در پشتیبانی از گروه های تکفیری و افراطی اظهارداشت: برخی کشورهای عربی برای رسیدن به این هدف در کنار کشورهای غربی قرار گرفتنه اند.

امام جمعه موقت اهواز بیان این که کشورهایی همچون انگلیس همچنان سیاست «تفرقه بیانداز و حکومت کن» را ادامه می دهد، بیان داشت: هم پیمانان انگلیس از کشورهای غربی گرفته تا برخی کشورهای منطقه عامل اصلی تفرقه مسلمان هستند.

وی با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «توهین به مقدسات دیگر فرقه های اسلامی حرام است» تصریح کرد: این فتوا جهت تقویت اتحاد مسلمانان صادر شده است.

وی افزود: پادشاه عربستان خود را خادم حرمین شریفین می خواند اما در حقیقت مخالف سرسخت اتحاد امت اسلامی بوده و دنباله رو نقشه های غرب است و در این راه از همه توان خود استفاده می کند.

امام جمعه موقت اهواز این رفتار را ناپسند توصیف و عنوان کرد: حلقه وحدت مسلمانان به وسیله چنین افرادی در حال گسسته شدن است.

این استاد حوزه و دانشگاه گروه های تکفیری را عامل دیگر برهم زننده وحدت مسلمانان برشمرد و گفت: افکار شوم این افراد از سوی علمایی متهتک مورد حمایت قرار گرفته و از سوی جاهلانی متمسک اجرا شد.

وی افزود: این افراد منحرف اسلام را به روش نادرست خود تفسیر و این گونه القا می کنند که اسلام مخصوص آن ها است و دیگران مشرک بوده و خارج از اسلام  و کافر هستند.

آیت الله حیدری گروهای شیعه نما که هفته وحدت را هفته برائت نامیدند را جاهل توصیف و عنوان کرد:این افراد با این کار خود به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی توهین می کنند.

منطق تکفیرها همان منطق خوارج است

آیت الله حیدری با اشاره به فعالیت های گروه های تکفیری و خراب‎کاری های آن ها در کشورهای اسلامی بیان داشت: این افراد همچون خوارج همه اهل قبله را کافر می دانند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ترویج تفرقه و برهم زدن وحدت از جمله نقشه هایی بوده که این گروه ها به دنبال آن هستند.

وی با اشاره به آیه «انما المؤمنون اخوه» ابرازداشت: قرآن کریم با زبانی رسا از مسلمانان می خواهد تا در جهت تقویت اتحاد و دوری از تفرقه گام بردارند.
:
:
:
آخرین اخبار