تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۸۰۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وقتی تابلوی «خانه مطبوعات» پول می سازد!
غلامرضا فروغی نیا

http://www.pic.iran-forum.ir/images/k49xjva97yfxwtzeaqiq.jpg

اگر روزی دیدید که آدم هایی زرنگ پیدا شدند و از نام یک ارگان، سازمان و یا وجه تسمیه ای که سال هاست بنام یک صنف شناخته شده، نام مشابه ای تراشیده و از سوءتفاهمی که در اذهان ایجاد می شود، پول پارو می کنند و پورسانت می گیرند و از این شباهت بهره برداری کرده، به نان و نوایی هنگفت می رسند، چه فکری می کنید؟ لابد می گوئید: اگر برای ما دردی را دوا نکرده، بگذار برای دیگران نان بیافریند!

سال های سال است جامعه مطبوعاتی تلاش دارد تا بتواند برای خود سرپناهی داشته و از حقوق عمومی اش دفاع کند. حال تصور کنید یک باره تابلویی بنام وی در گوشه ای از تهران بالا آورده شود و بجای دفاع از حقوق او به رد و بدل نمودن آگهی و اخذ پورسانت و کمیسیون بپردازد. براستی تفاوت "خانه مطبوعات ایران" و "خانه مطبوعات استانی" در اذهان چگونه تفکیک و جداسازی میشود؟ «آیا وقتی خانه مطبوعات ایران وجود دارد چیزی تحت عنوان خانه مطبوعات استانی تاکنون و در کشور به ثبت رسیده است؟» آیا اگر روزی بنام هر شخصیت موجود حقوقی استعاره ای از آن به شکل طنز اما با رندی و زرنگی هرچه تمام تابلویی زده شد، قانونی برای حفظ حقوق آن شخص واقعی وجود خواهد داشت؟

براستی چرا در تهران، در پایتخت و در زیرچشم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید شرکتی بنام واقعی "اندیشه ویلا" تابلوی کذایی و دروغینی تحت عنوان "خانه مطبوعات استانی" را بالای سر خود علم کند؟ جالب تر اینکه اخیراً بنام همین عنوان کذایی کتابچه ای در 13 هزار نسخه در سراسر کشور توزیع شده که در آن به شرکت ها و ادارات و سازمان ها توصیه می کند که از کانال ما به فلان نشریه در استان موردنظر آگهی بدهید. این یعنی چه؟ و چرا؟ اگر این تجارت با نام و حقوق جامعه مطبوعات صورت نمیگیرد ، چه نام دیگری باید به آن بخشید که زیبنده باشد؟ در چنین مواردی سوال این است که چرا باید تاکنون و ظرف سال های گذشته وزارت ارشاد نسبت به تضییع حقوق مطبوعات از طریق کاسبکاری فوق بی توجه بوده باشد؟

در همین رابطه نگارنده با خداداد ابراهیمی ریاست هیات مدیره خانه مطبوعات ایران اولین بار حدود دو ماه پیش مذاکره داشت و وی از وجود این پروژه اظهار بی اطلاعی نمود و وقتی رد و آدرس سایت "خانه مطبوعات استانی" را برایش مشخص نمودم، برافروخته شد. او دریافت که به سر مطبوعات و تشکیلات قانونی آن یعنی خانه مطبوعات ایران چه کلاه گشادی رفته است؟ وی درهمین رابطه به نگارنده گفت: "خانه مطبوعات استانی زیرمجموعه خانه مطبوعات ایران محسبوب نمی شود و چنانچه هر شرکتی از عنوان خانه مطبوعات سوءاستفاده و یا اقدامات غیرقانونی انجام داده باشد، این موضوع جعل عنوان تلقی شده و پیگیری قانونی در این زمینه بعمل خواهد آمد. ابراهیمی افزود: در این مورد خاص نیز پیگیری قانونی و مکاتبات لازم صورت گرفته که متعاقباً از کانال رسانه ها اعلام خواهد شد. او تاکید کرد: انتظار می رود معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد  از هرگونه سوءاستفاده از عناوین تشکل های صنفی مطبوعاتی وفق قانون جلوگیری و برخورد نماید."

با کمال تأثر خانه مطبوعات در استان خوزستان نیز سال هاست که در چنبره ای گیر افتاده و معلوم نیست در چه زمانی بتواند خود را از این پیله رها سازد و سنگری بشود برای احقاق حقوق اعضای جامعه مطبوعاتی، با این اوصاف جای تعجب است که تابلویی به نام او در پایتخت علم شده و شرکتی بنام واقعی ثبت شده "اندیشه ویلا" به خانه تکانی مطبوعات استان های کشور پرداخته و سایت منسوب به این خانه تقلبی، اساساً در جلد خود هیچگونه اشاره ای هم به نام ثبت شده اش نمی کند و قبراق و سرحال به بهره برداری از تابلوی خانه مطبوعات می پردازد.

بهرحال امید است این بساط از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برچیده شده و مسئولین آن با پیگیری حقوقی و با برخورد قانونی مواجه شده تا درس عبرتی باشد برای سایر سوداگران که در عرصه مطبوعات خود را ایمن فرض نکنند.

شایان ذکر است که نگارنده مفاد مباحث یاد شده و نسخه ای از کتابچه مذکور را در روز خبرنگار تحویل مدیرکل مطبوعات داخلی کشور نموده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یوسفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
0
0
سلام . من مشاور حقوقی کانون تبلیغاتی اندیشه ویلا هستم .
خبری که در لینک زیر آوردین کذب میباشد و از سوی نشریه ای تنظیم شده که توانایی کافی در جذب آگهی ندارد . و بار ها از ما خواسته تا آگهی های خودمان را به جای نور خوزستان و فرهنگ جنوب به او بدهیم .
هیچ سندی برای خبر یاد شده موجود نیست و عکسی هم که از سایت این مجموعه در خبر آورده شده جعلی میباشد . لطفا پس از تکذیب اطلاع دهید .
یاد آور میشود این جانب قدرت و روابط بساری در زمینه انتشار اخبار تخلف در اینترنت ، گوگل و سایتهای پریازدید دارم و این رانیز قبلا به آقای فروغی نیا اعلام کرده بودم . تهدید بسیار ناپسند است ولی از انتشار خبر دروغ ناپسند تر نیست .
اگر بخواهم کاری میکنم که هرکس اسم روزنامه ایشان یا

شخص ایشان را در گوگل جستجو کند در صفحه اول شرح دروغ گویی ایشان مشاهده شود .
همین الان "عرش طلایی کیش" را جستجو نمایید تا باورتان شود "تخلف آقای حیدری" . البته مطلبی است که توسط بازدید کنندگان سایت دابی قرارداده شده ولی برای اثبات کافیست .
اگر از متخصصان بپرسید با مقایسه رنک و رتبه سایت ها به این نکته پی خواهید برد .
به امید روزی که جامعه مطبوعاتی از قلم خود در جهت کسب در آمد و تیتر فروشی استفاده ننمایند.
شحیطاط
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
0
0
اگر این اخبار و تحلیل دروغ است پس چرا کتابی تحت عنوان "خانه مطبوعات استانی "از سوی کانون تبلیغاتی اندیشه ویلا در 13هزار نسخه و به صورت غیرقانونی چاپ شده و پس از انتشار وزارت ارشاد آنرا جمع آوری نمود و به این کانون نیز هشدار داد تا دیگر از عنوان خانه مطبوعات استانی که سالها زیر بیرق آن نان غیر قانونی دشت میکرد را بردارد.ضمنا برای دریاف دروغ شما همین بس که اگر شما جمله "خانه مطبوعات استانی" را در گوگل سرچ کنید سایت تغییر یافته شما تحت عنوان :دابی" بالا میاید.این را میگویند:دم خروس!
:
:
:
آخرین اخبار