تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۸۰۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تقسیمات کشوری خوزستان خبر داد:
بررسی تصویب 21 شهر جدید در خوزستان
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان گفت: ایجاد دو شهرستان، 9 بخش و 21 شهر جدید در خوزستان در حال انجام است.

حمید قناعتی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه بیشترین مصوبات در بخش تقسیمات کشوری در سالهای اخیر در خوزستان بوده است، اظهار داشت: در حال حاضر 24 شهرستان، 55 بخش و 63 شهر مصوب در خوزستان وجود دارد.
وی افزود: از سال گذشته تا تیر ماه امسال علاوه بر ایجاد شهرستان باوی، دو شهرستان جدید شامل شهرستان آغاجاری و شهرستان بندر امام در دستور کار وزارت کشور قرار دارد.
قناعتی اظهار داشت: در این مدت هشت شهر شامل جنت مکان، میداوود، سماله، چغامیش، گوریه، مشارگه، فتح‌المبین و شمس آباد مصوب شد که ابلاغ و اجرا شده است.
وی ادامه داد: 6 شهر در هیئت دولت بررسی نهایی شده است، همچنین 15 شهر در وزارت کشور در دست اقدام و بررسی کارشناسی است.
این مقام مسئول با اشاره به ایجاد دو بخش مصوب شامل بخشهای خنافره و شهیون، افزود: ایجاد هفت بخش جدید در استان نیز در دستور کار هیئت دولت و دو بخش جدید در وزارت کشور در حال بررسی کارشناسی است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تقریبا طرح تمام روستاهایی که استعداد تبدیل شدن به شهر را با شاخص‌های قانونی داشتند، تهیه شده یا در در دست اجراست.
قناعتی کار تقسیمات کشوری را کار میدانی با روند طاقت فرسا توصیف کرد و در مورد روند ارتقای یک بخش یا شهر توضیح داد: ویژگی‌های محیطی و توپوگرافی منطقه و ظرفیت‌های موجود بعد از بررسی میدانی و تهیه مستندات در استان به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور ارسال می‌شود تا دوباره مورد بررسی کارشناسان قرار گیرد.
وی افزود: پس از آن ظرفیت ها و استعدادهای موجود بر اساس شاخص‌های مصوب قانونی انطباق داده شده، عملیات میدانی مجدد صورت می‌گیرد و پس از تایید کارشناسان به هیئت دولت ارجاع می‌شود که با مصوبه دولت اجزای تقسیمات کشوری ابلاغ می‌شود.
مدیرکل تقسیمات کشوری استانداری خوزستان اظهار داشت: تراکم جمعیت(داشتن حداقل 3 هزار و 500 نفر جمعیت)، داشتن سیمای شهری (دارای طرح هادی باشد)، ظرفیت‌های اداری و فرهنگی برای شهرها و بخش‌ها، وجود کارخانجات و شرایط خاص جغرافیایی شامل مرزی بودن و مناطق حساس، از شاخص‌های ارتقا شمرده می‌شوند.
به گفته وی، بر اساس یکی از مصوبات مرکز بخش‌ها با هر جمعیتی به شهر تبدیل و شهرداری در آن مستقر می‌شود.
وی ایجاد شهر و ارتقای بخش‌ها را نوعی خدمت دولت به مردم دانست و گفت: این امر سبب افزایش سطح خدمات در حوزه های عمرانی، فرهنگی و بهداشتی می‌شود؛ به طور مثال استفاده از تسهیلات مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر شامل ساکنان می‌شود.
قناعتی افزود: این امر توزیع عادلانه خدمات و تغییر چهره روستاها به لحاظ شهرسازی و سیمای شهری، همچنین نمودار شدن چهره توسعه در اجزای مختلف تقسیمات کشوری استان محسوب می‌شود که بالطبع ارتقای سطح سیاسی را به دنبال دارد و سبب می‌شود نوعی تعلق خاطر در مردم برای سکونت در آن محل ایجاد و از مهاجرت بی مورد جلوگیری شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
0
0
باسلام وتبریک سال نوع جناب اقای مهندس قناعتی مردم فهیم وولایت مداراغاجاری مدت هاست منتظر خبرشهرستان شدن هستیم این اتفاق بزرگ امیدواریم در دولت ولایت مداردکتراحمدی نزادمحقق شود انشالله
:
:
:
آخرین اخبار