تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۸۰۷۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگاه ملی پیکر تراشی در آبادان افتتاح شد
نخستین کارگاه ملی مجسمه تراشی شامگاه چهارشنبه با حضور جمعی از مسوولان شهری در آبادان افتتاح شد.

رییس شورای شهر آبادان در آیین افتتاح این کارگاه گفت: این کارگاه، نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی استان خوزستان در آبادان است که با حمایت شورای شهر آبادان و شهرداری این شهر برگزار می شود.

حمید حنظل عیدانی اظهار داشت: این کارگاه مجسمه تراشی به مدت 18 روز و با حضور 10 مجسمه تراش مطرح کشوری صاحب نام در مسابقات و جشنواره های بین المللی در حال برگزاری است.

وی اظهار داشت: این کارگاه مجسمه تراشی با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال اختصاصی از سوی شهرداری آبادان و در راستای کمک به زیباسازی فضای شهر برپا شده است.

رییس شورای شهر آبادان و رییس کارگاه ملی مجسمه تراشی اضافه کرد: این کارگاه آموزشی با هدف شور و نشاط اجتماعی و اثر گذاری در رونق شهر در شهر نخستین ها- آبادان- برگزار می شود.

حنظل عیدانی، شهر زیبا را عامل ایجاد آرامش شهروندان و کمک به رونق شهری عنوان کرد و افزود:می توان هویت فرهنگی یک شهر را با معماری ساخت و سازها و نمادها در میادین وفضای شهری بیان کرد.

وی همچنین با تجلیل از مقاومت و ایثار شهروندان آبادانی در دفاع مقدس، گفت: این کارگاه مجسمه تراشی با محور مقاومت، فرهنگ و اقتصاد طراحی شده است.

عیدانی همچنین از تصویب برگزاری سمپوزیوم های بین المللی به میزبانی آبادان در نشت های تخصصی شورای شهر خبر داد و گفت:امید است با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، رونق اقتصادی آبادان فراهم شود.

در این کارگاه مجسمه تراشی 10 مجسمه به ارتفاع سه متر ساخته می شود که در پایان این مجسمه ها در پارک بوستان های شهری آبادان نصب می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار