تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۸۰۷۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زایمان طبیعی در جنوب خوزستان با طرح تحول سلامت 11 درصد افزایش یافت
اجرای طرح تحول سلامت در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور، میزان زایمان طبیعی مادران در جنوب این استان را در 10 ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش داد.

افزایش میزان زایمان طبیعی و بهبود سلامت مادران از راهبردهای اجرایی طرح تحول سلامت در کشور است.

از محور های برنامه ترویج زایمان طبیعی، حفظ حریم خصوصی مادر و تکریم مادران باردار با توسعه و بهینه سازی فضای فیزیکی اتاق های زایمان در ۳۶۶ بیمارستان دولتی است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان روز پنجشنبه با بیان استقبال شهروندان از طرح تحول سلامت، گفت: بیش از 480 هزار و 49 متقاضی دریافت خدمت در سال جاری به کلینیک ها و پلی کلینیک های بیمارستان های تحت پوشش این دانشکده در سال جاری مراجعه کردند.

نصرالله حسونی بحرینی افزود: با اجرایی شدن طرح بسته خدماتی تحول سلامت، تعداد مراجعه کنندگان به بخش های مختلف بیمارستانی افزایش چشمگیری یافت و طبق آمار دانشکده علوم پزشکی آبادان، در هفت ماه سال گذشته حدود 460 هزار متقاضی به مراکز درمانی تابعه دانشکده در شهرستان های آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و هندیجان مراجعه کردند.

حسونی بحرینی ادامه داد: طبق آمار در این مدت 149 هزار و 302 تن به بخش رادیولوژی، 278هزار و 347 تن به آزمایشگاه ها و 52هزار و 400 تن نیز به الکتروکاردیوگرافی بیمارستان های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان مراجعه کردند.

وی مهم ترین برنامه دولت تدبیر و امید را رفع بخشی از مشکلات مردم در درمان خواند و افزود: این طرح در راستای افزایش رضایت مندی مردم در بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمانی با استفاده از بودجه دولتی اجرا شده است.

یک میلیون شهروند در شهرستان های جنوب و جنوب غرب استان خوزستان از خدمات بهداشتی درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می گیرند.

کاهش 10 درصدی زایمان با شیوه سزارین از اهداف طرح تحول سلامت ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار