تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۸۰۸۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله حیدری:
تکفیریان سربازان بدون یونیفرم صهیونیست هستند
امام جمعه موقت اهواز گفت: تکفیریان سربازان بدون یونیفرم صهیونیست هستند و هیچ گونه حساسیتی پس از اقدام توهین‌آمیز نسبت به پیامبر(ص)انجام ندادند؛ این ها همان‌هایی هستند که آمریکا و اسرائیل به کمکشان شتافته و شهید الله‌دادی و سرداران حزب‌الله را به شهادت می‌رسانند و باید هوشیار بوده و مقابل آن ها وحدت اسلامی را به نمایش بگذاریم.

آیت​الله محسن حیدری در خطبه‌های نماز جمعه امروز(3 بهمن) در اهواز، به توضیح حق 15 از رساله​الحقوق امام سجاد(ع) پرداخت و اظهار کرد: در این حق حقوق یک معلم و طالب علم در برابر او بیان می​شود و مقصود از معلم فقط آموزگار یا استاد حوزه و دانشگاه نیست بلکه هر آن کس که از او مطلبی آموخته می​شود.

وی بیان کرد: اولین حقی که متعلم برابر عالم از برخوردار است بزرگ شمردن اوست و متعلم باید احترام لازم را به جا آورده و ادب رارعایت کند همچنین در مجلس درس معلم وقار و احترام آن مجلس رعایت شود.

آیت الله حیدری افزود: سراپا گوش شدن از سوی متعلم نکته مهم دیگر است. در مسائل ضروری مانند مسائل اعتقادی، احکام شرعی باید به معلم در خوب فهمیدن مطالب کمک شود و آتش آموختن و درک مطالب نو و جدید شعله​ور شود. آموزش از استاد امانتی است به دست آموزنده که باید آن را به دیگران نیز برساند و به امانت نیز خیانت نکند.

منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطبه​های نماز جمعه با اشاره سالروز به رخدادهای تاریخی در هفته آینده، تصریح کرد: به دنبال فرار شاه در 26 دی سال 57 امام خمینی(ره) تصمیم به بازگشت به ایران گرفت و پس از آن در روز 4 بهمن شاپور بختیار فرودگاه مهرآباد را بست و هرگونه پرواز در آن را ممنوع کرد. در 7 بهمن آیت‌الله مطهری و آیت‌الله بهشتی در اعتراض به این امر در دانشگاه تهران تحصن کردند و به دنبال آن موج فشار نسبت به این موضوع از سراسر کشور به دولت سرازیر شد و دولت بختیار مانع را رد کرد و امام امت ظفرمندانه 12 بهمن وارد کشور شدند.

وی ادامه داد: در پی اهانت به ساحت مقدس نبوی(ص) مسلمانان اروپا، آسیا، آفریقا که بیداردل و متعهد هستند با اهانت‌های جسورانه مشتی اراذل غربی مواجه شدند؛ این امر در پی انفعال و رعب و خوفی که از پیشرفت اسلام در کشورهای اروپایی و آمریکایی حاصل شد بر روی نقطه مشترک پیونده دهنده همه مسلمانان انجام گرفت. تکفیریان داعشی این بهانه را به دست آن ها دادند و در پی اقدام مجله فرانسوی در کشیدن کاریکاتور ابوبکر بغدادی به طرف آن مجله حمله کرده و جنایتی را صورت دادند.

حیدری افزود: این مجله پس از انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز با 5 میلیون تیراژ فروخته شد در حالی که قبلاً با تیراژ 4 تا 5 هزار نسخه فروخته می‌شد و این نشان دهنده برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده است.

خطیب نمازجمعه اهواز با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا آن را فوق‌العاده مهم دانست و افزود: جوانان اروپا و آمریکایی مقابل امتحانی بزرگ قرار گرفتند و مقام معظم رهبری با ادبیاتی رفیع عالمانه و حکیمانه آنها را مورد خطاب قرار دادند تا آزادمنشانه اسلام را مطالعه کنند. این امر با انعکاس بسیار وسیعی در جهان مواجه شد و امید است این نامه چراغ راهی باشد تا  آنانی که نفس مستعد دارند به سوی حق راه یابند.

وی با اشاره به درگذشت ملک عبدالله پادشاه عربستان عنوان کرد: در کتب ما حدیثی آمده که یکی از علائم ظهور را موت پادشاهی به نام عبدالله در حجاز می‌دادند. البته این امر به معنای آن نیست که امام زمان(عج) به زودی ظهور می کند و اگر این امر محقق نشد باعث شک در اعتقادات دینی نشود؛ بنا بر صحت حدیث این امر یکی از علائم ظهور است و البته باید به عنوان احتمال به آن بنگریم نه امری قطعی.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار