تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۸۰۸۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بااجرای طرح کشاورزی خوزستان؛
9 میلیون تن به تولید گندم کشور افزوده می شود
معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت:با اجرای طرح کشاورزی خوزستان (موسوم به طرح رهبری) ، 9 میلیون تن به تولید گندم کشور افزوده می شود.

فرهاد دژپسند عصر جمعه در شصت و دومین برنامه مناظره که به موضوع کلیات بودجه سال 94 اختصاص داشت، افزود: امسال احیای دشت خوزستان به مساحت 800 هزار هکتار بااعتباری حدود 1.5 میلیارد دلار آغاز شده که هم اکنون 350 میلیون دلار تسهیلات از سوی صندوق توسعه ملی به آن پرداخت شده است.

وی گفت: اراضی این دشت یکپارچه سازی شده، که این افزایش تولید را به همراه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه اعتبارات هزینه ای در بودجه سال 94 با کمترین رشد ممکن تنظیم شده، افزود: این اعتبارات 11.4 درصد در نظر گرفته شده، به این معنی که حداکثر اعمال دقت را در رابطه با بودجه هزینه ای داشته ایم.

وی افزود: همچنین در بودجه سال 94 به اعتبارات عمرانی توجه ویژه شد، یعنی با وجود محدودیت هایی که وجود داشت؛ قائل به این هستیم که حدود سه هزار طرح عمرانی نیمه تمام ملی باید هرچه زودتر تکمیل شود.

وی تاکید کرد: ادامه دار شدن طرح های عمرانی نیمه تمام، هم به اعتبار دولت لطمه می زند و هم هزینه های مالی زیادی را در بر خواهد داشت از این رو اعتبارات عمرانی ما در بودجه سال آتی حدود 16 درصد رشد داشته است و از ابتدا با همین رویکرد بحث بودجه 94 را دنبال کردیم.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به اینکه بحث قیمت نفت را از شهریور بطور جدی رصد کردیم، افزود: خوشبختانه دولت فارغ از تحولات قیمت نفت، از ماه های آغازین امسال در برنامه هایی که ریاست جمهوری اعلام کردند، بحث انضباط مالی را دردستور داشتند به طوریکه ما امسال برخلاف رده معمول از اوایل خرداد بحث تنظیم بودجه را شروع کردیم.

وی گفت: لایحه بودجه سال 94 رقم 838 هزار میلیارد تومان بسته شده که نسبت به سقف 803 هزار میلیارد تومان امسال حدود 35هزارمیلیارد تومان رشد دارد. این لایحه شامل 21 تبصره بوده که مجموع بودجه عمومی آن با رشد حدود 32 هزار میلیارد تومان نسبت به امسال به رقم 267 هزار میلیارد تومان افزایش یافته که نزدیک به 32درصد از کل بودجه کشور را تشکیل می دهد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار