تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۸۱۱۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باكتري عامل افزايش مرگ بيماران ICU را بشناسيم
باكتري استافيلوكوك مقارم به متاسيلين از مخوف​ترين باكتري​هايي است كه در بخش مراقبت​هاي ويژه نفوذ كرده و 50 درصد مرگ و مير اين بيماران را افزايش مي​دهد.

پيش از اين محققان تحقيقات زيادي را پيرامون آلودگي بخش مراقبت​هاي ويژه(ICU) بيماران بستري در بيمارستان​ها انجام داده​اند كه در اين تحقيقات به نظر مي​رسد آلودگي بيماران با باكتري استافيلوكوك اورئوس مقاوم به متاسيلين( MRSA) سبب افزايش مرگ و مير در اين بيماران مي​شود اما چگونگي اثر اين باكتري در تمامي بخش​هاي  بيمارستان​هاي دنيا يكسان نبود.

در مطالعه​اي كه محققان سوئدي بر اساس بررسي پرونده بيماران بخش مراقبت​هاي ويژه در 75 بيمارستان از سراسر دنيا انجام دادند، دريافتند كه ابتلاي بيماران به استافيلوكوك اورئوس مرگ اين بيماران را  50 درصد افزايش مي​دهد.

استافيلوكوك اورئوس يا استاف طلايي باكتري است كه در بيماران بخش مراقبت​هاي ويژه به صورت فرصت​طلب ايجاد بيماري​هاي سختي مي​كند. اين باكتري به​خصوص در بيماران سوختگي و تنفسي مي​تواند به مرگ بيمار منجر شود و در بخش مراقبت​هاي ويژه به  متاسيلين و ساير آنتي​بيوتيك​ها مقاومت نشان مي​دهد.

در اين مطالعه كه اطلاعات بخش مراقبت​هاي ويژه بيماران در 75 كشور بررسي شد، محققان دريافتند كه عفونت بيماران با استافيلوكوك اورئوس 50 درصد مرگ ومير در اين بيماران را افزايش مي​دهد. اين تحقيقات هم​چنان نشان داد در بسياري از بيماران كه براي بار دوم مبتلا به استاف طلايي مي​شوند باكتري مقاوم به درمان​هاي رايج آنتي​بيوتيكي شده و عواقب وخيمي از جمه مرگ را در اين بيماران به دنبال دارد.

نتايج اين تحقيقات در مجله International Journal of Antimicrobial Agents به چاپ رسيده است.
:
:
:
آخرین اخبار