تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۸۱۱۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سینما بهمن اهواز سینمای کودکان و نوجوانان شد
سینمای کودک و نوجوان،محلی را برای کودکان و نوجوانان ایجاد کرده که در آن کودکان و نوجوانان می توانند با یکدیگر در تعامل بیشتری باشند و به یک کار فرهنگی که همان نمایش فیلم است بپردازند
سینما بهمن اهواز، با تغییر کاربری و تغییر موضوع اکران فیلم، به سینما کودک و نوجوان اهواز تبدیل شد.

رییس حوزه هنری خوزستان دوشنبه در نشست خبری به مناسبت تغییر کاربری سینما بهمن اهواز به سینمای کودک و نوجوان اظهارکرد: این ایده برای نخستین بار در کشور رقم خورده، البته در سال های گذشته در تهران، سینمای کودک و نوجوان وجود داشت که به دلیل نداشتن رونق تعطیل شدند.

علیرضا چرخابی گفت: دانش آموزان با طیف وسیع جمعیتی، از جامعه هدف ایجاد این سینما هستند، و نیاز است در این مسیر آموزش و پرورش با حوزه هنری و اداره کل ارشاد خوزستان همکاری داشته باشند.

وی بیان داشت: تماشای فیلم برای کودکان و نوجوانان به صورت دسته جمعی، می تواند تاثیر بسیار مفیدی را بر روحیه کودکان و نوجوانان داشته باشد.

رییس حوزه هنری خوزستان افزود: سینمای کودک و نوجوان،محلی را برای کودکان و نوجوانان ایجاد کرده که در آن کودکان و نوجوانان می توانند با یکدیگر در تعامل بیشتری باشند و به یک کار فرهنگی که همان نمایش فیلم است بپردازند.

چرخابی بیان داشت: والدین در این کار می توانند کمک بسیار زیادی را به رونق سینمای کودک و نوجوان داشته باشند، و این رویکرد باید در جامعه ایجاد شود که فیلم هایی که برای کودکان و نوجوانان ساخته می شود به روز و هماهنگ با موقعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه باشد.

رییس سازمان دانش آموزی خوزستان نیزگفت: هدایت دانش آموزان به سمت اوقات فراغت مفید و ابزارهای ارتباطی، در دستور کار آموزش و پرورش است، که در این راه سینما می تواند بیشترین کمک را برای پر کردن مفید اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بکند.

علیرضا مسرور افزود: آموزش و پرورش و حوزه هنری با یکدیگر برای تقویت حلقه ارتباطی بین سینما و دانش آموزان ارتباط خود را تقویت می کنند.

وی گفت: آموزش و پرورش تا پایان سال تحصیلی با آوردن دانش آموزان و گروه های سنی نونهال و پیش دبستانی در زمان صبح، سینمای کودک و نوجوان اهواز را رونق می دهد.

مسرور ادامه داد: کودکان و نوجوانان در فصل تابستان نیز که مدارس تعطیل هستند، خانواده های خود را برای تماشای فیلم به این سینما خواهند آورد.

سینما بهمن اهواز که در سال 93 به سامانه دیجیتال مجهز شد در سال 1348 تاسیس شد و بالغ بر 620 نفر ظرفیت دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار