تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۸۱۱۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسرور:
تئاتر کودک با رکود مواجه شده است
مدیر سازمان دانش آموزی خوزستان گفت: متاسفانه تئاتر کودک با رکود مواجه شده و این وضع زیبنده شرایط فرهنگی کشور نیست.

علیرضا مسرور پیش از ظهر امروز در نشست خبری افتتاح سینما بهمن به عنوان اولین سینما کودک و نوجوان کشور اظهار کرد: سازمان دانش آموزی به طور کلی یک وظایف و رسالتی برعهده دارد که مجموعه فعالیت هایی را اجرا می کند: تربیت اجتماعی، پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان، تقویت ایجاد شرایط مناسب برای تربیت شهروند خوب با روحیات و انعطاف پذیری مناسب است.

وی افزود: سینما یکی از ابزارهای مناسب در پیشبرد این اهداف است.‌ همه دانشمندان اعتقاد دارند که در کنار آموزش رسمی، آموزش های غیر رسمی در تربیت و شخصیت کودکان مفید است.

مدیر سازمان دانش آموزی خوزستان تصریح کرد: افراد خیلی موثرتر هستند و می توانند اهداف متولیان تعلیم و تربیت را محقق کند. به همین دلیل به حوزه هنری نزدیک شدیم تا یک کار مشترک را آغاز کنیم و بنا شده تا حلقه ارتباطی بین سینما و اقیانوس بی کران آموزش و پرورش یعنی دانش آموزان باشیم.

مسرور بیان کرد: در بخش تئاتر کودک به صورت کلی با رکود مواجه شدیم. ولی هم اکنون یک نمایش تئاتر کودک در سالن شهید مطهری سازمان دانش آموزی خوزستان در حال اجرا بوده و همچنین چند نمایش دیگر نیز در انتظار برای اجرا در این سالن هستند.

سینمای کودک اولین قربانی بخش سینمایی کشور بود

کارگردان انیمیشن سینمایی رستم و سهراب گفت: سینمای کودک اولین قربانی بخش سینمایی کشور بود.

کیانوش دالوند پیش از ظهر امروز در نشست خبری افتتاح سینما بهمن به عنوان اولین سینما کودک و نوجوان کشور اظهار کرد: یک وابستگی خاصی به مردم خوزستان دارم. فجر یعنی آغاز و کودک یعنی عشق و زندگی مطمئن هستم که ابتکار زیبای سینما بهمن برای این آغاز عشق و زندگی حاصل دسترنج تمامی مسئولان ذیربط استان خوزستان است.

وی افزود: این سینما بهشتی هرچند کوچک برای کودکان است چون کودکان لذت دیدن فیلم را به صورت جمعی خیلی بیشتر از تماشای آن به صورت فردی دوست دارند. قطعا این سینما می تواند پایگاه سینماهای کودک در کشور باشد. امیدوارم مدیران سایر استان ها نیز از خوزستان عبرت گرفته و سینماهای کودک را در سراسر کشور فعال کنند.

کارگردان انیمیشن سینمایی رستم و سهراب تصریح کرد: با وجود اینکه سینمای کودک و نوجوان در برخی از استان ها راه اندازی و بعد از گذشت مدتی تعطیل شد اما اعتقاد دارم که سینما بهمن و ساحل شهر اهواز این وضعیت را پیدا نمی کنند چون اهتمام خاصی به بخش کودک دارند.

دالوند با اشاره به اینکه کودک با خودش نشاط و برکت دارد، گفت: وقتی بررسی می کنیم متوجه می شویم که در گذشته حجم تماشاچی در سینماها بسیار فراوان بود ولی اکنون متاسفانه بسیاری از سینمای شهرهای کوچک تعطیل شده اند.

وی عنوان کرد: سینما به طور کلی در معرض خطر است. در حال حاضر در جهان سینما چندان افت نکرده ولی در کشور ما سینما در حال رسیدن به صفر است. چون مردم فکر می کنند با تماشای فیلم در خانه آموزش های لازم را می بینند بنابراین حضور کمتری در سینما پیدا می کنند در صورتیکه باید بدانند هنگام تماشای دسته جمعی فیلم بیشتر آموزش می بینند. یکی دیگر از علت های حضور کمرنگ مردم در سینما عدم حمایت های کافی از سینما است به عنوان مثال برخی از سینماها حتی برای تبلیغ جلوی درب ورودی مشکل دارند.

کارگردان انیمیشن سینمایی رستم و سهراب بیان کرد: سینمای کودک اولین قربانی بخش سینمایی کشور بود چون مدیران مستعدی همچون مدیران خوزستانی در سایر استان ها کم بود تا به این بخش اهتمام ویژه بورزند. با وجود اینکه معتبرترین جشنواره بین المللی کشور در بخش کودک است ولی متاسفانه به سینمای کودک کمتر از سایر بخش ها توجه می شود.

دالوند در ارتباط با اجرای طرح اکران خاموش فیلم های کودک و نوجوان گفت: وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در اقدامی کاملا ابتکاری فیلم های سینمایی کودک و نوجوان را در قالب دی وی دی برای شهرستان های کوچک و در سالن های آموزش و پرورش اکران می کند. این طرح بسیار موثر و عالی بوده چون کودکان و نوجوانان شهرهای کوچک هم می توانند از این امتیاز بهره مند شوند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار