تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۸۱۲۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نقد قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند بر اظهارات اخیر یک نماینده؛
منطقه آزاد اروند در یکسال گذشته بیش از ۱۷۰ درصد رشد سرمایه گذاری داشته است
به دنبال اظهارات اخیر نماینده آبادان در خصوص طرح تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند، عبدالله کعبی قائم مقام سازمان یادداشت و نقدی بر گفته آن نماینده نوشته که در آن به تنویر افکار عمومی و فعالیت ها و عملکرد این سازمان از زمان روی کار آمدن دولت جدید و به دنبال آن اعضای هیئت مدیره منطقه آزاد اروند پرداخته است. متن این یادداشت در زیر می آید:

از زمان توسعه جغرافیایی منطقه آزاد اروند کمتر از یک سال می گذرد. چالشها و مشکلاتی که این سازمان در پی پیوستن آبادان و خرمشهر به کل محدوده منطقه با آن روبرو بوده است بر هیچ سازمان و ارگانی محلی و استانی به ویژه دستگاههای نظارتی و اجرایی دو شهر و مرکز استان پوشیده نیست و ما در این خصوص توانسته ایم با برنامه ریزی و هماهنگی لازم، این مشکلات را کاهش دهیم اما همچنان به عنوان چالش با آنها روبرو هستیم و از تمامی دستگاههای اجرایی دو شهر خواسته ها و انتظارات خود را به عنوان بالاترین دستگاه اجرایی و نظارت در دو شهر آبادان و خرمشهر و منطقه بیان نموده ایم و به کرات رمز موفقیت و رسیدن به اهداف توسعه منطقه هم از بعد اقتصادی و معیشتی و هم از بعدهای فرهنگی و اجتماعی را وحدت، همبستگی، انسجام و هماهنگی عنوان کرده ایم و خود نیز در این راستا گام های مهم و اساسی برداشته ایم که از جمله آنها تشکیل شورای اداری با نظارت و هماهنگی استانداری خوزستان در منطقه است.

ما با تشکیل این شورا به دنبال ایجاد وحدت رویه و انسجام در عملیات اجرایی و ساماندهی ساختارهای مهم و زیرساخت های اساسی منطقه هستیم و همه را به این گفتمان دعوت کرده ایم و ضمن پذیرفتن نقدهای کارآمد و موثر در پیشرفت آبادان و خرمشهر، از بکار بردن نقدهای مخرب و کاهنده سرعت رشد و توسعه منطقه پرهیز کرده و سعی در ایجاد امید و شور و نشاط در بین جامعه شهروندی دو شهر کرده ایم.

ما در بخش های کلان، تصمیم گیری های اساسی و دقیق و برنامه ریزی شده  انجام داده ایم و این امر را مدیون وجود دستان پرتوان مدیران ارشد کشوری که امروز به عنوان اعضای هیئت مدیره این منطقه در حال خدمتگذاری می باشند می دانیم.

کارنامه درخشان  و حضور اعضای هیئت مدیره جدید این سازمان در سیستم های  مختلف امنیتی، نظارتی و اقتصادی کشور خود می تواند گواهی بر شفافیت در عملکرد منطقه آزاد اروند در برنامه های اقتصادی و مالی خود باشد و این امر به خودی خود در جهت شفافیت سازی فعالیتها و امور مالی و سرمایه گذاری این سازمان می تواند نقش مهمی داشته باشد. علاوه بر آن وجود هیئت مدیره قوی و مقتدر و توانا در این منطقه خود سبب حضور و اعلام آمادگی سرمایه گذاران مختلف خارجی و داخلی جهت سرمایه گذاری در منطقه شده است.

حال آنکه همه مردم ایران و به ویژه مردم شریف منطقه می دانند و گواه این حقیقت هستند که وجود این بزرگان در رأس مدیریت منطقه آزاد اروند، تغییر و تحول ساختاری را در زیرساختهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی دو شهر آبادان و خرمشهر را به ارمغان خواهد آورد.

سند راهبردی و سند چشم انداز ۲۰ ساله منطقه آزاد اروند، تا پایان سال تدوین می شود و  همچنین سند بالادستی در بخش صنعت، گردشگری و ایجاد زیرساخت های لازم در جزیره مینو نیز طراحی گردیده  و جهت بررسی های نهایی در اختیار مشاور طرح قرار گرفته است.

فعالیت ها و عملکرد سازمان در بخش صنعت  را بارها در رسانه های مختلف اطلاع رسانی کرده ایم و همه را به بازدید از این فعالیتها و عملیات دعوت کرده ایم از جمله آنها، احداث سه مجتمع فولاد در ناحیه صنعتی با ظرفیت بیش از ۴۰۰ هزارتن و احداث بزرگترین مجتمع آلومینیوم در کشور می باشد و یا توسعه فاز دوم پالایشگاه آبادان با ایجاد ظرفیت اشتغال بیش از ۵ هزار نفر، رونق تجارت با احیای کشتیرانی در آب های منطقه و  انجام لایروبی از جمله اقدامات و تصمیماتی است که در سفر اخیر جهانگیری معاون ریاست جمهوری اتخاذ گردید.

قرار گرفتن در بزرگترین منطقه انرژی در بین کشور های همسایه از طرفی مزیت این منطقه محسوب می شود و از طرف دیگر وجود خرمشهر  به عنوان نماد تجارت و توسعه بازرگانی و آبادان نماد صنعت نفت، مزیتها و فرصتهایی را برای فعالیت گسترده در زمینه های مختلف سرمایه گذاری برای ما قرار می دهد.

منطقه آزاد اروند در یکسال گذشته بیش از ۱۷۰ درصد رشد سرمایه گذاری داشته و ارزش صادرات غیر نفتی آن،  بالغ بر ۹۰۰ میلیون دلار بوده که این موضوع در کل مناطق آزاد کشور مزیتی منحصر به فرد و عملکردی موفق محسوب می شود.

از ابتدای سال جاری تاکنون علی رغم عدم دریافت بودجه سنواتی از دولت، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و از همه مهمتر مجمع دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، به طور مستقل کلیه موارد مربوط به منطقه آزاد اروند را مورد ارزیابی قرار داده و بر نحوه عملکرد مجموعه نظارت کامل داشته اند.

ما در تلاش هستیم با برگرداندن نشاط اجتماعی به مردم آبادان و خرمشهر، امید بخشی و تدبیر در امور، شرایط زندگی با نشاط و توام با آرامش را جهت رونق هرچه بیشتر منطقه فراهم آوریم. و بر این باور و اعتقاد هستیم که اتفاقات خوب را باید به مردم گفت، شاید آنها همه کار های خوب ما را نبینند و بر نمایندگان محترم است که به عنوان حلقه اتصال بین ما و مردم، این فعالیتها و عملکرد را انعکاس تا باعث نشاط و دلگرمی مردم شوند .
:
:
:
آخرین اخبار