تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۸۱۲۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل کانون هموفیلی ایران:
ترویج، فرهنگ اهدای عضو در جامعه ضروری است
مدیر عامل کانون هموفیلی ایران ، بر گسترش فرهنگ اهدای عضو در جامعه تاکید کرد.

احمد قویدل ، روز سه شنبه در نخستین همایش کانون هموفیلی ایران در سالن اجتماعات بیمارستان دزفول افزود: در راستای گسترش فرهنگ اهدای عضو در جامعه ، اخیرا اعضای بدن یک کودک هموفیلی که در حادثه ای جان خود را از دست داده بود، به هفت بیمار اهدا شد.

وی هموفیلی را یک بیماری شناخته شده در جهان معرفی کرد و افزود: این بیماری با اقدامات پزشکی تحت کنترل در آمده و بیماران می توانند زندگی عادی داشته باشند.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران ، از انجام موفقیت آمیز سه پیوند کبد در کشور خبر داد و گفت: ظرفیت بالایی در زمینه پیوند اعضا در کشور وجود دارد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت شناسایی بانوانی که دچار اختلالات انعقادی هستند گفت: در این راستا باید مدارس وارد عمل شده و با آموزش دانش آموزان دختر ، اطلاعات کاملی در این رابطه جمع آوری و در اختیار مسوولان بهداشتی قرار گیرد.

قویدل اظهار کرد: آموزش و پرورش دزفول ، از طریق رابطین سلامت این طرح را با موفقیت در مدارس دخترانه اجرا کرده که در کشور بی نظیر است ضمن اینکه نبض سلامت در شهرستان دزفول با وجود خیران سلامت به تندی می زند.

محمد درچین مسوول دفتر امور مشارکت های اجتماعی و خیریه دزفول نیز گفت: در شهرستان دزفول 47 بیمار هموفیلی تحت پوشش کانون هموفیلی بوده که نیاز به حمایت دارند.

وی ضمن تقدیر از کمک های خیرین سلامت گفت: شهرستان دزفول جایگاه دوم را در زمینه مشارکت خیران در حوزه سلامت دارد.

420 نفر در استان خوزستان مبتلا به اختلالات انعقادی هستند که عمده آنها از هموفیلی رنج می برند.

در این همایش با اهدای لوح ، از فعالان حوزه بیماران انعقادی در دزفول تجلیل شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار