تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۸۱۲۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پروازهواپیماهای مسافری از فرودگاه اهواز ازسرگرفته شد
مسوول روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان خوزستان گفت: با بهبود وضعیت جوی و افزایش دید افقی ، پرواز هواپیماهای مسافری از فرودگاه بین المللی اهواز از شامگاه سه شنبه از سرگرفته شد.

مجید ملایانی چهار شنبه افزود: از صبح سه شنبه تا بعدازظهر با بروز پدیده ریزگرد ها در سطح استان خوزستان و کاهش دید افقی در باند اصلی فرودگاه اهواز چندین پرواز این فرودگاه انجام نشد.

وی گفت: با فروکش کردن ریزگردها هم اکنون دید افقی در باند اصلی فرودگاه اهواز بهبود یافته است و برنامه پروازی طبق برنامه قبلی انجام خواهد شد.

روزانه به طور متوسط 50 پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه بین الملی اهواز انجام می شود.

بروز پدیده ریزگردها در روز سه شنبه همچنین سبب ایجاد اختلال در برنامه پروازی فرودگاه های آبادان ، ماهشهر و امیدیه نیز شده بود.

بنا به این گزارش ، میزان گرد و خاک در اهواز تا ظهر روز سه شنبه به بیش از دو هزار و 335 میکروگرم بر متر مکعب یعنی 15 برابر حد مجاز رسید.

افزایش میزان آلودگی اهواز سبب شد تا اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار این شهرستان تعطیلی نوبت بعدازظهر سه شنبه همه مدارس اهواز را اعلام کند.

بروز پدیده ریزگردها که منشا آن از سوی اداره کل هواشناسی ، کشور عراق اعلام شده هراز گاهی مردم خوزستان را که سالهاست با آن دست و پنجه نرم می کنند با مشکلات تنفسی رو به رو کرد.

بسیاری از شهروندان اهوازی برای در امان ماندن از مضرات بهداشتی ریزگردها از ماسک استفاده کردند و افراد کهنسال ، بیماران قلبی و تنفسی نیز بالاجبار خانه نشین شدند.

امسال اکثر مناطق خوزستان از جمله اهواز دست کم 11بار (با شدت و ضعف) با پدیده ریزگردها رو به رو بودند که در مقایسه با سال های گذشته بسیار کمتر بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار