تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۸۱۴۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهادکشاورزی رامشیر خبر داد:
توزیع 3 هزار و 500 تن کود اوره بین کشاورزان رامشیر
مدیر جهادکشاورزی رامشیر گفت: تاکنون بالغ بر 3 هزار و 500 تن کود اوره بین زارعین شهرستان توزیع شده است.

مصطفی هنرمندیان امروز اظهار کرد: جهت افزایش سطح اطلاعات و آگاهی کشاورزان و روستائیان و به منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت وساز‌های غیرمجاز در روستاها، کارگاه آموزشی با حضور تعدادی از کشاورزان، اعضاهای شورای اسلامی روستاها، دهیاران و سایر کشاورزان در شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در این کارگاه آموزشی مطرح شد افراد مذکور ضمن ارتباط مستمر با جهادکشاورزی شهرستان در صورت مشاهده هرگونه ساخت وساز و یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی، موارد را سریعا به مراکز خدمات کشاورزی منطقه خود اعلام کنند.

مدیر جهادکشاورزی رامشیر اضافه کرد: در همین راستا راهکارهایی در خصوص چگونگی تغییر کاربری در موقع نیاز اعم از تغییر کاربری‌هایی که از طریق تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری و تبصره 4 ماده یک قانون مذکور به کشاورزان بوده، ارائه شد.

هنرمندیان همچنین اضافه کرد: جهت دستیابی به عملکرد بالا در محصولات پاییزه و با توجه به تاثیری که کود اوره (سفید) می‌تواند در افزایش عملکرد محصولات پاییزه به‌ویژه گندم آبی داشته باشد تاکنون در سطح 13 هزار هکتار از اراضی محصولات آبی پاییزه شامل گندم، جو و کلزا به کشاورزان کود سرک اعطا شده است.

وی ادامه داد: این کود موجب تسریع در رشد رویشی، مقاومت در مقابل آفات بیماری‌ها و سایر تنش‌ها و افزایش توان جذب مواد غذایی خاک، رطوبت، نور گیاه زراعی نسبت به علف‌های هرز و نهایتا افزایش عملکرد در واحد سطح می‌شود.

هنرمندیان تصریح کرد: تاکنون بالغ بر 3 هزار و 500 تن کود اوره بین زارعین توزیع شده که پیش بینی می‌شود تا پایان مرحله داشت، بالغ بر 5 هزارتن کود اوره در سطح 18هزار هکتار اراضی اسفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های جهادکشاورزی در هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: جهت افزایش سطح اطلاعات و آگاهی کشاورزان و روستائیان در روستاها نیز دو کارگاه آموزشی پیشگیری از آلودگی جامعه به مواد مخدر با حضور تعدادی از کشاورزان، اعضاهای شورای اسلامی روستاها، دهیاران و سایر کشاورزان در روستاهای بوخامه و سبع الگطاع برگزار شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار