تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۸۱۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور معاون وزیر نفت صورت گرفت؛
آغاز فعاليت دستگاه حفاری 35فتح
دستگاه حفاری خشکی 35 فتح با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در موقعیت میدان نفتی اهواز آغاز به کرد.

به گزارش فارس، احمد قلعه بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه راه‌اندازی دستگاه حفاری خشکی 35 فتح در در موقعیت میدان نفتی اهواز در مناطق نفت خیز جنوب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت ملی حفاری ایران قصد دارد در چارچوب توافق با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، امسال 11 دستگاه حفاری در گستره فعالیت این شرکت به کارگیرد.
وی افزود: این دستگاه‌ها در ردیف روزآمدترین دستگاه‌های ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری ایران و به تجهیزاتی مانند گرداننده فوقانی (تاپ درایو)، مدیریت پسماند و تصفیه گل مجهزند و با توان 2 هزار اسب بخار و یک‌میلیون و 200 هزار پوند، توانایی حفاری تا عمق بالای 6 هزار متر را دارند.
معاون وزیر نفت اضافه کرد: براساس برنامه ریزی به عمل آمده تا پایان امسال تعداد دستگاه‌های ناوگان حفاری خشکی و دریایی ملکی شرکت ملی حفاری ایران به 75 دستگاه افزایش خواهد یافت.
قلعه بانی بیان کرد: دستگاه حفاری خشکی 35 فتح از دستگاه‌های جدید ساخت داخل است که فعالیت خود را در موقعیت میدان نفتی اهواز در مناطق نفت خیز جنوب آغاز کرد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: این دستگاه با قدرت 2 هزار اسب بخار توانایی حفاری تا عمق 6 هزار متری زمین را دارد و چهارمین دستگاه ساخت داخل به شمار می‌آید.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی این دکل که برای ساخت آن 150 میلیارد ریال هزینه شده است برای 200 نفر به طور مستقیم و 200 نفر به طور غیر مستقیم فرصت اشتغال ایجاد خواهد شد.
قلعه بانی خاطرنشان کرد: دستگاه 35 فتح مجهز به سیستم گرداننده فوقانی (تاپ درایو)، تصفیه گل حفاری و بالابر است و سیستم برق آن از پیشرفته‌ترین سیستم‌های کاربردی در دستگاه‌های حفاری محسوب می‌شود.
در ادامه این سفر یکروزه از طرح ساماندهی وضعیت کریدور خطوط لوله نفتی اهواز در تقاطع نهر مالح و برج‌های هیدروژن سولفوره زدا در کارخانه نمک‌زدایی شماره 2 اهواز در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بازدید شد. همچنین حضور در نشست هیئت مدیره این شرکت از برنامه‌های پیش بینی شده در سفر یک روزه قلعه بانی به اهواز است.
دستگاه 35 فتح همچنین پنجمین دستگاه حفاری است که پس از دستگاه‌های 33، 37، 88 و 89 فتح در سال جاری به ناوگان عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران اضافه شد.
:
:
:
آخرین اخبار