تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۸۱۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل محیط زیست خوزستان:
هوای اهواز در شرایط سالم قرار گرفت
مدیرکل سازمان حافظت از محیط زیست خوزستان گفت: هوای اهواز پس از چند روز گرد وغبار، در صبح روز شنبه به حالت عادی درآمده و میزان آلایندگی هوا تقریبا در حد استاندارد است.

احمد رضا لاهیجان زاده شنبه اظهار کرد: میزان آلایندگی استاندارد 150 تا 250 میکروگرم بر مترمکعب است در حالی که میزان گرد و غبار در ساعت 9 صبح امروز در اهواز 198 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

وی افزود: میزان ذرات معلق در هوا ناشی از گردو غبار در روز شنبه در آبادان 171، دزفول 130، شوش 260، گتوند 100، سوسنگرد 160 و بهبهان 134 میکروگرم بر متر مکعب است.

لاهیجان زاده ادامه داد: میزان ریزگردهای هوای اهواز در ظهر پنجشنبه، بیش از 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب یعنی بیشتر از 66 برابر حد مجاز و در روز جمعه بالاترین میزان آلودگی چهار هزار و 390 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

معاون اداره کل هواشناسی خوزستان نیز گفت: با عبور سامانه ناپایدار ضعیف مربوط به وقوع گرد و غبار که در 72 ساعت گذشته باعث ایجاد ناپایداری در خوزستان شده بود به تدریج جوی پایدار تا اواسط هفته در این استان حاکم می شود.

علیرضا غلامپور اضافه کرد: بر این اساس برای 24 ساعت آینده آسمان خوزستان صاف تا قسمتی ابری در مناطقی از شرق و شمال شرق استان قسمتی ابری با احتمال رگبار پراکنده و در سایر نقاط استان غبار محلی و مه رقیق صبحگاهی توام با وزش باد قابل ملاحظه پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: شعاع دید در اهواز و آبادان پنج هزار متر و در ماهشهر شش کیلومتر است که در اهواز پدیده مه رقیق صبحگاهی مشهود است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار