تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۸۱۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان خبر داد:
افتتاح مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری خوزستان
استاندار خوزستان از افتتاح مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فارس، سید جعفر حجازی در نشست مشترک با صاحبان سرمایه در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، بازرگانی و خدمات و برخی مدیران مرتبط با این بخش‌ها، اظهار داشت: در یک طبقه این ساختمان، پنجره واحد مستقر است که با وجود نمایندگان تام‌الاختیار از همه سازمان‌های مجوز دهنده، صدور مجوزها برای سرمایه‌گذاران در همین مرکز و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این مرکز یک مدیر برای هماهنگی بین بخش‌ها خواهد داشت، افزود: انواع مشاوره رایگان در زمینه مسائل بانکی، دریافت تسهیلات، مسائل حقوقی و قضایی مرتبط با سرمایه‌گذاری و آموزش‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاران دراین مرکز ارائه می‌شود.
حجازی یادآور شد: پنجره واحد در واقع یک مرکز اقتصادی برای حل مسائل توسعه اقتصادی استان، اصلاح فرآیندها، ارائه خدمات و اطلاعات و حمایت و پشتیبانی است.
به گفته وی، با ایجاد پنجره واحد، موانع موجود ناشی از تعدد مراکز تصمیم‌گیری و پیچ و خم‌های اداری برطرف شده و فرصت‌های مناسبی برای همه اعضای جامعه کسب و کار و سرمایه‌گذاران به وجود می‌آورد.
استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه استان در حال توسعه و رشد است، بيان کرد: برای توسعه هرچه بیشتر خوزستان باید از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان بیشتر استفاده کرد.
نماینده عالی دولت در خوزستان گفت: این استان به سمت مرکز اقتصادی بزرگی پیش می‌رود که زیرساخت‌های آن فراهم است چرا که امکاناتی در خوزستان همچون بنادر، ترانزیت، بازارچه‌های مرزی و ... وجوددارد که کمتر استانی از آن برخوردار است.
حجازی همچنین خطاب به صاحبان سرمایه و سرمایه‌گذاران در بخش‌‌های مختلف و مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: هنوز در سرمایه‌گذاری از ظرفیت صندوق توسعه ملی که به طور ارزی اعتبار و تسهیلات را فراهم می‌کند استفاده نبرده‌ایم اما کار گروه آن در حال تشکیل است و منتظر پیشنهادات سرمایه‌گذاران هستیم.
وی تصریح کرد: هنوز هیچ کدام از استان‌ها در زمینه استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی اقدامی نکرده‌اند اما با توجه به شرایط خاص خوزستان و استعدادهای سرمایه‌گذاری انتظار می‌رود خوزستان نخستین استانی باشد که در این بخش وارد عمل می‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار