تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۸۱۶۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت​الله موسوی​جزایری:
انجام وظیفه مسئولان در نظام اسلامی از باب شکر نعمت‌های الهی است

نماینده ولی ​فقیه در خوزستان با بیان این‌که فرد فرد مسئولان و مدیران نظام اسلامی مسئولیت دارند وظیفه خود را از باب شکر نعمت‌های الهی انجام دهند، گفت: شکر نعمت جهت این‌که این پیروزی که نصیب کشور ما شد، هر روز و هر لحظه‌اش نعمت خدا و عنایات الهی و امام زمان(عج) است.

آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی ‌جزایری در دیدار اعضای شورای اداری، مسئولان، مدیران کل، عشایر و جمعی از مردم استان خوزستان که امروز، 12 بهمن همزمان با آغاز سالروز دهه فجر انقلاب اسلامی در حسینیه بقیه‌الله اهواز انجام شد، با گرامیداشت آغاز دهه فجر و خیرمقدم به مسئولان، مدیران کل استان، عشایر و خانواده شهدای انقلاب اسلامی عنوان‌کرد: سالگرد بازگشت پیروزمندانه امام(ره) را بعد از یک دوره تبعیدی به میهن اسلامی که با استقبال چند میلیونی بی‌نظیر در تاریخ در چنین روزی اتفاق افتاد تبریک می‌گویم.

وی با بیان این‌که بار مسئولیت انقلاب اسلامی بسیار سنگین است، خاطرنشان‌کرد: اگر لطف امام زمان(عج) نباشد نمی‌توانیم این بار مسئولیت را تحمل کنیم ولی با عنایاتی که هست امیدوارم بتوانیم این بار را به مقصد برسانیم و دین خود را به اسلام و مسلمین ادا کنیم.

امام جمعه اهواز خطاب به مسئولان و مدیران کل حاضر در این جلسه در ادامه سخنان خود به نقل خاطره‌ای از دیدار علمای خوزستان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با امام‌خمینی(ره) و اشتیاق مردم برای دیدار امام علی (ع) رغم وجود تهدیدات از سوی حکومت پرداخت و گفت: این‌که امروز پس از 36 سال در این جا که بیت وکالت حضرت امام(ره) و این حسینیه که متعلق به حوزه علمیه و منسوب به حضرت ولی‌عصر(عج) و امام خمینی(ره) است، حضور پیدا کرده​اید برای این است که با امام خمینی(ره) و ارواح طیبه شهدا که حاضرند و بر کارهای ما اشراف دارند و همچنین با فرزند خلف امام راحل(ره)، آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) تجدید پیمان کنید.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصور بر آن بود که تمام مشکلات از بین رفته است اما دیدیم اول کار است و سیل توقعات درپی آن به وجود آمد. آنگاه فهمیدیم که راحتی وجود ندارد و بر اساس گفته قرآن انسان در رنج آفریده شده است.

نماینده ولی​فقیه در خوزستان در پایان سخنان خود با اشاره به سخن شهید سیدمحمدباقر صدر درباره انقلاب اسلامی(ره) گفت: حرکت امام چیزی بود که عالم شیعی شهید محمدباقر صدر در نامه‌ای به شاگردان خود که به ایران آمده بودند نوشت «در انقلاب اسلامی امام خمینی ذوب شوید چون آنچه که به ارمغان آورده است آرزوی همه پیامبران در طول تاریخ بوده است». این سخن حرف ساده‌ای نیست. امیدواریم این انقلاب زمینه‌ساز ظهور مهدی موعود(عج) باشد و ما بتوانیم این امانت را به صاحب اصلی‌اش برسانیم.

در این مراسم حجت‌الاسلام سعید جعفری، رئیس ستاد دهه فجر استان خوزستان با تبریک آغاز سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این دیدار را تجدید بیعتی با آرمان​های انقلاب اسلامی دانست و اظهارکرد: علل پیروزی انقلاب اسلامی در سخنان امام(ره) نشانگر توجه ایشان به نکاتی است؛ از جمله آن‌ها اعتقادی است که برگرفته از آیه 46 سوره سبأ است: «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى» که می‌فرماید: دو نفر دو نفر یا تک‌تک برای خدای تعالی قیام کنید و خداوند از آن حمایت می​کند. به یقین رسیدن در این مرحله دشوار است اما امام(ره) به این یقین رسیدند و به پای آن همه چیز خود را نثار تحقق این انقلاب کردند.

وی ایمان و اعتقاد مردم را رمز دیگر پیروزی انقلاب اسلامی دانست و ادامه‌داد: نمونه این ایمان و اعتقاد امروز در اعتراضات مردم نسبت به هتک حرمت پیامبر اسلام(ص) و همچنین پاسداری از حرم اهل‌بیت و ائمه(ع) و شهید دادن در این مسیر است.

جعفری در ادامه با اشاره به نقش محوری مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: مساجد از صدر اسلام مقر و پایگاه مسلمانان بوده‌اند و پیامبر(ص) در حفظ و حراست این سنگرها بسیار تأکید داشتند.

رئیس ستاد دهه فجر استان خوزستان با بیان این‌که آنچه پیروز است ولایت و ایمان مردم به ولایت است، خاطرنشان‌کرد: محوریتی که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد ولایت بود و رمز پیروزی ما جز پیروی از ولایت‌فقیه چیز دیگری نیست.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار