تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۸۱۸۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر بیان کرد:
اعزام گروه‌های ناظر از سوی مقام معظم رهبری برای پیشبرد امور خرمشهر
امام جمعه خرمشهر گفت: طی هفته اخیر چند گروه از طرف مقام معظم رهبری برای نظارت بر پیشبرد امور در خرمشهر حاضر بوده‌اند.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی‌فر امام جمعه خرمشهر صبح امروز به همراه ولی‌الله حیاتی فرماندار و مسئولان محلی این شهر در روستای جرف حاضر و با مردم دیدار چهره به چهره داشتند.

امام جمعه خرمشهر در این نشست مشترک میان مسئولان و ساکنان روستای جرف اظهار کرد: در این روستا علاوه بر خرما محصولات دیگری همچون زردآلو، انجیر و مرکبات تولید می‌شود و این نشان می‌دهد که می‌توان کارهای بسیاری در این منطقه انجام داد.

موسوی‌فر با بیان اینکه این منطقه در گذشته آباد و حاصلخیز بوده است، افزود: امروز با وجود اینکه آب و زمین مستعد کشاورزی آماده است با یک بیابان بایر مواجه هستیم.

وی یکی از دلایل این امر را عدم توجه به پرداخت زکات دانست و در ادامه با اشاره به افت قیمت نفت در بازار جهانی گفت: با توجه به کاهش قیمت نفت، دولت از کمبود بودجه رنج می‌برد اما با عنایات خاص مقام معظم رهبری به خرمشهر و آبادان، اعتبار خوبی برای این منطقه تعریف شده است.

امام جمعه خرمشهر، فعالیت‌های اخیر در حوزه عمران و ورود کلانشهرها برای سازندگی خرمشهر را نتیجه توجهات خاص مقام معظم رهبری دانست و افزود: طی هفته اخیر چند گروه از طرف مقام معظم رهبری برای نظارت بر پیشبرد کارها در خرمشهر حاضر بوده‌اند.

موسوی‌فر به مسئولان گوشزد کرد که حضور در روستای جرف برای رفع مشکلات ساکنان این روستا صورت گیرد و از آنان خواست تا از بین مطالبات مردمی مطرح شده، وعده رفع هر تعداد که در توان آنهاست را داده و در تحقق این وعده‌ها کوشا باشند.

مردم روستای جرف 10 مشکل عمده خود که شامل نبود روشنایی در جاده اصلی و مشکلات جانبی این امر، نداشتن خانه بهداشت با وجود تعیین محل و به دلیل عدم وجود امکانات، نداشتن وسایل حمل و نقل عمومی، عدم رفع مشکلات شکستگی لوله‌های آب، نبود کانال آب شیرین برای آبیاری زمین‌های زراعی بوده را از جمله مهمترین مشکلات خود عنوان کردند.

نبود شبکه دفع فاضلاب، تعطیلی مدرسه فعال این روستا، مشکلات مربوط به تحویل اسناد زمین‌های زراعی و منازل مسکونی، وجود شرکت اروند با ایجاد مشکلاتی همچون تجمع فاضلاب این شرکت در فضای آزاد و تخریب منازل مسکونی مجاور این شرکت از دیگر مشکلات مطرح شده از سوی اهالی روستای جرف در این جلسه بوده است.

ساکنان روستای جرف، از امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولان خرمشهر حاضر در این نشست، تلاش در راستای رفع مشکلات مطرح شده همچون مشکلات مربوط به اسناد و پروانه‌های ساخت، ارائه خدمات بهسازی معابر و در نهایت تعطیلی شرکت صنعتی اروند در این منطقه را خواستار شدند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار