تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۸۱۸۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌برداری از پروژه بزرگ ساماندهی شبکه برق کوی ملاشیه

به مناسبت سی و ششمین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و در راستای اجرای طرح‌های مدیریت جهادی و به منظور رفع محرومیت از مناطق حاشیه‌نشین شهرستان اهواز، با حضور امام جمعه موقت اهواز و معاون عمرانی استانداری خوزستان شبکه برق کوی ملاشیه اهواز با اعتباری بیش از 19 میلیارد ریال ساماندهی و به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم جحت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز با تبریک سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران از زحمات مجموعه برق اهواز تقدیر کرد و گفت: عملکرد شرکت توزیع نیروی برق اهواز پررنگتر از دیگر دستگاه‌هاست و مدیرعامل و مجموعه شرکت برای ملاشیه کارهای زیادی انجام داده‌اند و ان‌شاالله از این پس نیز شاهد تغییرات بهتر و بیشتری در این منطقه خواهیم بود.

همچنین یدالله حضرتی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در این خصوص عنوان‌کرد: یکی از اساسی‌ترین اقداماتی که در طول سال‌های اخیر و به منظور استفاده بهینه از منابع ملی و کاهش تلفات انرژی در مناطق شهری، روستایی و حاشیه‌نشین شهرستان اهواز صورت پذیرفته است طرح ساماندهی شبکه می‌باشد که این طرح در کوی ملاشیه اهواز با نصب 26 دستگاه ترانسفوماتور جدید و جمع‌آوری شبکه قدیم و استفاده از شبکه کابل خودنگهدار اجرا شد است.

وی افزود: بزرگترین دستاورد فرهنگی و اجتماعی این پروژه، تغییر فرهنگ و همراهی مردم در جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز برق این منطقه و استفاده از انشعاب قانونی بود؛ به گونه‌ای که انشعابات غیرمجاز برق که در طول سال‌های طولانی موجب عدم رعایت الگوی مصرف، آسیب دیدن پی در پی تجهیزات شبکه و بروز نوسانات شدید ولتاژ و در نهایت خاموشی‌های متعدد شبکه شده بود، اکنون با اجرای این طرح ضمن ساماندهی و تقویت ولتاژ شبکه برق در کوی ملاشیه علاوه بر کاهش میزان خاموشی‌های اتفاقاتی شبکه، تابستانی با برق پایدار و مطمئن را سپری خواهند کرد.

حضرتی ادامه‌داد: در پروژه ساماندهی شبکه برق کوی ملاشیه اهواز با نصب 26 دستگاه ترانسفورماتور جدید مجموع ترانسفورماتورهای این منطقه به 110 دستگاه رسیده که با این اقدام اساسی کیفیت خدمات‌رسانی بسیار مطلوب شده است. همچنین شبکه برق سیمی قدیمی و فرسوده این منطقه جمع‌آوری و 30 کیلومتر کابل خودنگهدار شبکه در سطح ولتاژ فشار متوسط و فشار ضعیف استفاده شده است. در این طرح همچنین 1400 اصله پایه بتونی جدید در منطقه ملاشیه نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز افزود: از مهمترین دستاوردهای این پروژه بزرگ که همکاری گسترده اهالی را به همراه داشت، جمع‌آوری بیش از 6725 انشعاب غیرمجاز و نصب تعداد 2831 دستگاه کنتور برق بود که امر باعث ارائه هرچه بهتر خدمات‌رسانی به مردم شریف این منطقه شده است. ساماندهی شبکه برق کوی ملاشیه موجب بهبود نوسانات ولتاژ و کاهش خاموشی در این منطقه می‌شود، لذا مردم این منطقه می‌توانند ضمن رعایت الگوی مصرف و اجرای راهکارهای بهینه‌سازی مصرف انرژی از نعمت برق با کیفیت و پایدار در طول سال استفاده نمایند.

حضرتی درخصوص روشنایی معابر منطقه ملاشیه گفت: در راستای پروژه بزرگ ساماندهی شبکه برق، یکی از مواردی که بسیار برای ما دارای اهمیت است، نصب سیستم روشنایی معابر است که پس از اتمام کار نسبت به نصب چراغ اقدام می‌شود که از زمان آغاز پروژه و متناسب با تامین اعتبارات لازم تاکنون تعداد 1483 دستگاه کله چراغ لاک‌پشتی 50 و 70 وات سدیمی با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

همچنین احمد سیاحی، معاونت عمرانی استانداری خوزستان در این مراسم گفت: دلیل افتتاح این پروژه‌ها در دهه فجر با چند هدف انجام می‌شود. یکی این‌که به مردم بگوییم در کنار شما هستیم و با مشکلات شما از بحث امنیت، بحث فاضلاب آب، برق و گاز و شرایطی که در منطقه وجود دارد کاملا آشنایی داریم. دوم این‌که از همه عزیزان و دست‌اندرکاران و کسانی که در جهت رفع مشکلات شما گام برمی‌دارند تشکر کنیم زیرا اگر قدردان کسانی باشیم که خدمت می‌کنند خداوند نعمات ما را زیاد می‌کند. در هر صورت معضلاتی در خصوص عدم تثبیت و نوسانات شبکه برق و ترانس و شبکه برق وجود داشت که رفع شد.

وی با اشاره به رسالت خدمت‌گذاری به مردم در نظام جمهوری اسلامی گفت: یکی از خصایص جمهوری اسلامی این است که خدماتش به‌صورت اساسی و بهینه انجام می‌شود. ما در استان خوزستان قبول داریم با همه ظرفیت‌ها در بعضی از زمینه‌ها هنوز مشکلاتی داریم؛ خصوصا در راه، آب و فاضلاب و گاز و هوا و گرد و خاکی که این چند روز رنجش خاطر مردم را فراهم کرد که البته همه در یک برنامه زمانبندی در حال انجام است.

سیاحی افتتاح مرکز ساماندهی ملاشیه را نقطه امیدی برای پیشرفت این منطقه دانست و گفت: یک ماه پیش "مرکز ساماندهی منطقه ملاشیه" آغاز به‌کار کرد و همه این موارد با برنامه‌ریزی انجام شده تحت نظر استاندار در حال انجام است و امیدواریم در دیگر بخش‌ها هم مثل توزیع نیروی برق شاهد خدمات ازرنده‌ای در این منطقه باشیم زیرا وظیفه و رسالت ماست و اگر بعضی وقت‌ها دیر انجام می‌شوند از مردم عذرخواهی می‌کنیم. این مردم در هشت سال دفاع مقدس زحمات زیادی کشیدند و 8 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند و دین خوشان را ادا کردند.

کوی ملاشیه منطقه‌ای در جنوبی‌ترین نقطه غرب شهرستان اهواز است که در حاشیه این کلانشهر و در مسیر جاده اهواز به خرمشهر قرار دارد. ملاشیه از مناطق پر جمعیت حاشیه‌نشین اهواز است که حدود 40 هزار نفر جمعیت دارد. شبکه برق این منطقه که دارای پیک بار 27 مگاوات در تابستان است با تلاش کارکنان شرکت توزیع نیروی برق اهواز ساماندهی شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار