تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۸۱۹۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طی سال جاری؛
تخلیه و بارگیری کالا از بندر امام 17 درصد افزایش یافت
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: تخلیه و بارگیری شناورهای نفتی و غیر نفتی این بندر طی 9 ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش را نشان می دهد.

سعدالله عبداللهی چهارشنبه گفت: بندر امام خمینی(ره) به عنوان دومین مرکز تجاری کشور با عملکرد سالانه 45 میلیون تن، واردات 78 درصد کالاهای اساسی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: این بندر با اسکله های 11 تا 14 متر عمق، قابلیت پذیرش کشتی های بزرگ را دارد و سهم 33درصدی ترانزیت کالای کشور به عنوان مرز خروجی، 68 درصدی ترانزیت خارجی از دریا و 19 درصدی صادرات موادمعدنی را به خود اختصاص داده است.

عبداللهی گفت: طی سال جاری، 36 هزار و 473 شناور در این بندر تخلیه و بارگیری شد و یک هزار و 164 کشتی نفتی و غیر نفتی وارد این بندر شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته 11 درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین از افزایش 32درصدی تردد کامیون ها به بندر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون یک میلیون 24 هزار و 987 کامیون برای جابجایی 21 میلیون و 950 هزار و 253 تن کالا وارد بندر شده است.

وی تعداد واگن های حمل بار وارد شده به بندر را 22 هزار و 986 فقره اعلام کرد و افزود: این تعدداد، رشد 66 درصدی را نشان می دهد که یک میلیون و 221 هزار و 398 تن کالا به وسیله آن جابجا شده است.

استان خوزستان با حدود 850 کیلومتر نوار ساحلی و رودخانه های اروند، کارون، بهمنشیر، زهر، خورموسی، خورزنگی، خور دورق،خورابوخضراوی، خورماهشهر، سواحل شمال غربی خلیج فارس، و بنادر فعال خرمشهر، آبادان، اروندکنار، چوئبده، شادگان، سجافی و بندر امام خمینی(ره) 160 پست اسلکه تجاری، نفتی، صنعتی، صیادی، تفریحی و خدماتی دارد.

بندر امام خمینی(ره) به طول هشت کیلومتر با یک هزار و 289 هکتار مساحت، ظرفیت پذیرش سالانه 50 میلیون تن کالا را در 40 پست اسکله دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار